Sharon naar Australie

Ik ben er en heb het reuze naar mijn zin!

Ik ben er! En ik en er al 5 volle dagen! Het inburgeren gaat de goede kant op en elke dag zit vol met allerlei nieuwe indrukken. Maar laat ik beginnen bij het begin. Dinsdag 25 augustus was het zover. Tas gepakt en ready to go. Op het vliegveld waren Mama, Papa, Ry, Mitch, Irene en niet te vergeten Boef om me uit te zwaaien. Super lief en na flink wat foto's was het tijd om door de douane te gaan. Meteen maar doorgegaan richting het vliegtuig en niet veel later kon ik boarden. Het idee was de eerste vlucht wakker blijven en dan de 2e zoveel mogelijk slapen, zodat ik het ritme al een beetje te pakken kreeg. Dat wakker blijven ging de eerste vlucht super easy en niet veel later (8 uurtjes) was ik op Dubai. Daar ben ik even gaan ontbijten en vervolgens opzoek naar een wificode, want dan kon ik even laten weten dat ik was geland. Allemaal gelukt, maar ik begon wel in te storten. Na 4 (gevoelsmatig) lange uren mocht ik weer boarden en ineens waren we al in de lucht. Ik had een stukje gemist, want ik viel als een blok in slaap. Die 5 kwartier waren op wat korte power napjes na de enige minuutjes die ik heb geslapen. Achter mij zat een peuter die van de 14 uur er zonder te overdrijven wel 12 heeft gehuild. En ja me oordoppen zaten in mn backpack.

In Sydney aangekomen was ik snel door de douane heen en zat ik vrij vlot mijn bagage voorbij komen. Nog geen 45 min later stond ik in de aankomst hal en had John mij gevonden.meteen aan de praat geraakt, heel gezellig e. Wel een beetje spannend zo in het engels. Het gezin woont vlak bij het vliegveld dus met 10-15 min waren we thuis en was iedereen op en stonden de pannenkoeken klaar. Ik kreeg een super warm welkom en vervolgens een rondleiding door huis. De enige taak voor de dag die ik kreeg was wakker blijven :p maar het was pas 7.30 am.Na even gedoucht te hebben ben ik de hele dag met JJ en Anne (huidige au pair) mee op stap geweest om de routine direct mee te krijgen. 'S ochtends naar het park om te spelen en vervolgens naar de bieb voor het peuteruurtje. Thuis JJ op bed gelegt,geluncht en veel gepraat met Caroline. 'S middags weer een park en vliegtuigen kijken (JJ is obsessed met vliegtuigen, helicopters en treinen.) 's Avonds stond de stoofpot al klaar toen we thuis kwamen en om 7 uur ben ik me bed ingedoken. Ik was kapot. Enige nadeel is dat ik 4 uur 's nachts wakker werd, maar heb me even omgedraaid en ben verder gaan slapen.

Vrijdag was ik nog beetje jetlagt, maar hup er tegenaan. Mee geweest naar JJ's sportclass en vervolgens wat boodschapjes gehaald bij Eastgardens (de shoppingmall in de buurt), na JJ weer op bed gelegt te hebben, deed ik per ongeluk ook een powernap. Maar no worries want 's middags waren we vrij. Toen ik wakker werd heb ik Anne geholpen met kasespatzle maken en donauwellen (ze ging duits koken voor de familie) en s avonds wederom vroeg naar bed.

Zaterdag ben ik er op uit gegaan. Ik had van Caroline als kado een waterfles en opelkaart gehad met tegoed (lees: ov-chip), dus ik kon er tegenaan. Plan was met de bus naar de stad en dan rondkijken. Ik naar de bushalte toe en wachten, om er vervolgens achter te komen dat ik aan de verkeerde kant stond te wachten (ja alles is natuurlijk andersom in het verkeer, rookie mistake). Toen ik eindelijk de bus had gepakt kon mijn trip beginnen. Bussen laten niet zien/horen wanneer de volgende halte komt, dat moet je gewoon weten. Hoe dan? Ik had thuis op een soort 9292ov opgezocht dat het 50 min zou duren, dus ma 50 minuten heb ik op het stop knopte gedrukt. Ik was uiteindelijk maar 1 halte verder dan de bedoeling. Hoewel ik verder was uitgestapt dan geplant, stond ik vrijwel direct naast het Sydney Opera House en had ik mooi uitzicht op de Harbour Bridge. Foto camera in mijn mitella gestopt en als een echte toerist aan de slag gegaan. Na een rondje om het Sydney Opera House ben ik de Royal Botanic Gardens ingedoken. Inmens groot, maar wel heel mooi. Daar ben ik dus ook een tijdje zoet geweest. Na het park was ik al best moe dus wilde ik de bus terug pakken, maar dat bleek niet zo simpel. De bus stopt niet per se aan de overkant als waar je uitstapt. Dus ik ging teruglopen, opzoek naar de bus. Zo kwam ik in Hyde Park uit, waar ik de Archibald Fontein em St. Mary's Cathedral heb bewonderd. Maar toen viel mijn oog op een starbucks (wat gelijk staat aan wifi), daar heb ik de bushalte opgezocht en zag dat chinatown in de buurt was. Daar wilde ik nog even heen, maar helaas mislukt. Mijn interne gps is waardeloos, dus ik kwam uit in Darling Harbour. Een plek met veel toeristische trekpleisters, cafe's, restaurants en ja ook een aantal boten. Die harbour ben ik helemaal rondgelopen en halverwege bleef ik nog even hangen bij een aantal streetperformers. Vervolgens wel in 1x teruggelopen naar de bushalte en in de bus gevraagd op de chauffeur bij mij halte wilde stoppen. En dat wilde bij wel, dus na een uur was ik veilig thuis. Thuis vroeg Anne of ik plannen had 's avonds (nee!), dus ging ik mee stappen. Ik met 11 duitsers op stap, dat was weer een hele omschakeling. Zij praten duits met elkaar en tegen mij en ik praat dan wel engels terug. Verstaan doe ik wel, maar praten wat minder. Een erg leuke avond gehad. Ook meteen goon geprobeerd (soort wijn, maar dan nog smeriger, nee ik ben geen fan). We hadden vooraf gechillt in een hostel en zijn daarna na side bar gegaan. Dat bestelde ik een biertje en kanonnen dat is duur. 9 dollar en dan gewoon 1 tapje. Nu snapte ik waarom iedereen zo aan het voordrinken was. Omdat het ov in sydney niet zo denderend is moesten we vrij vlot naar huis. Helaas toch de laatste bus gemist, maar er reed nog wel een bus. Dat was een half uur lopen naar de halte en vanaf de halte waar we uitstapte dan nog een half uur naar huis. Agh ja het was wel een leuke avond.

Zondag ben ik met Caroline, John en de kids naar Eastgardens gegaan. Daar ben ik met John een Australische simkaart gaan aanschaffen en heb ik met Caroline geluncht en elkaar beter leren kennen. Na alle gezelligheid gingen zij naar huis en ben ik gaan rond wandelen in de shoppingmall en was ik wel een tijdje zoet in de supermarkt. Uiteindelijk mijn eerste pakje timtams gekocht (op aanraden van en voor de leken onder ons dat zijn chocoladekoekjes in onwijs veel varianten) en deze met caramel is een goede eerste keus. Daarna naar huis gegaan met de bus, op me kamer gechillt en met gezin nog 's avonds gedineert.

Maandagochtend begon vroeg met een rijles om 7.30. Ik mocht direct achter het stuur stappen , spiegels instellen en gaan. In een automaat, dus dat ging wel lekker. De regels zijn ook nagenoeg hetzelfde, alleen is alles gespiegelt. Dat links rijden ging wel aardig, ik zat slechts 1x even aan de verkeerde kant (geen tegenliggers gelukkig), heb niks geraakt en zetten halverwege per ongeluk me ruiterwisser een keer aan ipv mijn knipperlicht (ook dat zit andersom). Na een uurtje zat de les erop en is de kop eraf. Caroline wil het rustig aandoen, omdat me elleboog nog niet helemaal top fit is. En dat lijkt me een goed plan. Na de rijles met Anne en JJ naar musicclass geweest (echt super leuk, maar ik moet wel even de liedjes gaan leren) en daarna naar Booralee park. Thuis JJ weer op bed gelegt en geluncht. Na de lunch kreeg ik de sleutel van de prive auto en mocht ik een rondje gaan rijden. Anne raadde me la Perouse aan en liet zien hoe de GPS werkt. Nu zat ik wel in een handgeschakelde auto en links schakelen is ook weer net even anders (dus wennen), naar binnen 15 minuutjes was ik op bestemming. Daar was een waanzinnig mooi utizichtpunt en heb ik even over de rotsen rondgelopen. En vervolgens weer naar huis, eten, JJ's badroutine meegekeken en de musical sing along terug gekeken op uitzending gemist (want dat kan ik natuurlijk niet missen).

Vandaag weer vroeg op en aan de slag. Vandaag heb ik vooral voor JJ gezorgt en hielp Anne als het nodig was. Na ontbijt en aankleden zijn we naar Mascot park gegaan en daarna naar Maroubra beach. Daar mocht JJ een chocolade milkshake en was hij zielsgelukkig. Na hem op bed gelegt te hebben ben ik naar eastgardens gegaan en een bankaccount geopend, vervolgens ook mijn online aanvraag voor mijn WWCC (spprt VOG) gedaan en even met smartaupairs (au pair bureau hier) gebeld. Daarna wat klusjes in huis gedaan en met JJ gespeeld. En na het eten opgeruimd en ben ik gaan schrijven!
Morgen is de laatste dag van Anne en dus sta ik er vanaf donderdag alleen voor. Maar ik heb er heel veel zin in en JJ raakt ook steeds meer aan mij gewend (ow hij is echt een schatje, maar met zijn buien :p)

Zo ik ben best trots op deze blog, maar sorry voor de eventuele (onwaarschijnlijk vele) spelfouten!

Tot de volgende blog xxxx

p.s. Ik heb maandag trouwens voor de familie gekookt met echt de vetste uitvinden die ik in lange tijden ben tegen gekomen. The thermomix, ideaal ding. Ik heb risotto gemaakt en a child can do the laundry laat maar zeggen :p Wel even opgezocht hoe duur dit droomding is, slechts 1100 euro en dan weet je alles.

p.p.s Ik maak zoveel foto's, misschien ga ik ze wel delen op een aparte insta. Keep your eye out for: Splendid Image. Hihihi!

Reacties

Reacties

Femmie

Geweldig om te lezen hou je het daar in dat verre land met je gaat. Ga je gek genieten ik blijf je in iedergeval volgen.
Enn prachtige foto's.

Heel veel groetjes van ons XXX
Femmie en Ton.

Helma

Geweldig je verhalen en wat mooie foto's jij gaat daar heel erg genieten ik blijf je volgen groetjes en een dikke knuffel
Helma xxxx

Muttie

Top verslag ! Geef JJ even de tijd, lieverd! Net grote broer ( aandacht delen van mum & dad met little Bro Josh) èn Anna verlaat hem zojuist, da's veel voor zo'n Ukkie om te switchen/verwerken! Ik weet zeker dat jullie een hele leuke band met elkaar opbouwen. De tijd heb je.....een half jaar! Big Hugh luv U To The Moon & back! XXXX

Mia

Leuke verhalen Australië is een mooi divers land geniet ze

friedahouke@hotmail.com

Een hele dikke knuffel en je gaat het helemaal maken daar. Dat weet ik zeker. XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active