Sharon naar Australie

Back in Sydney en mijn eigen plekje heb ik gevonden

Hallo allemaal! Ik ben weer terug in Sydney, bijgekomen van de jetlag en redelijk gesetteld. Dus tijd voor een update aan het thuisfront.

De vlucht van Jakarta naar Sydney was een kort stukje vergeleken met de 1e vlucht, maar slapen lukte helaas weer niet. Om 10.30 landde mijn vliegtuig en ik was gelukkig zo door de douane heen! Tas bij de bagageband opgehaald en op maar Coogee waar mijn hostel voor komende week is.

Het hostel ziet er prima en netjes uit en ik slaap op een kamer met nog 5 andere meiden. Even douche, slapen en de huisjesjacht kan beginnen. Diezelfde avond nog heb ik een huisbezichtiging bij een zweverige vrouw waar het hele huis van de wierrook vergeven was, dat werd hem niet dus.

De volgende dag weer een huisje bekeken. Dit keer een stuk mooier en ruimer, maar flink aan de prijs. Zeg toch dat ik de kamer wil hebben, maar houd mijn opties open. Later op de dag ben ik nog bij de familie Awad langs geweest. Dat is de nieuwe familie waar ik de dag erna mag beginnen met werken. Maar ik had de kinderen nog niet ontmoet. Er beide ouders zijn dokters in het kinderziekenhuis en erg lief en rustig. Dan hebben zij 4 kinderen: Harry (9), Matthew (13), Joey (14) en Jemma (16). Lieve kinderen, die zich vooral zelf vermaken. Ik ben er dus om ze naar school te brengen, op te halen, naar buitenschoolse activiteiten te brengen, helpen met de boodschappen, koken en kleine huishoudelijke dingetjes. Ik heb zin om te beginnen.

Maandag was dus mijn eerste werkdag. Ann (de moeder) had vrij genomen om mij de gang van zaken te laten zien. De kinderen zijn erg zelfstandig, dus alleen Harry heeft wat aansturing nodig om optijd klaar te zijn voor school. Na Harry naar school gereden te hebben, rijden Ann en ik de verschillende routes die ik moet kennen naar de scholen, activiteiten etc. Easy, omdat ik gelukkig de omgeving al ken. Daarna de hond uitgelaten, want dat hoort er ook bij en het huis een goed bekeken. Het huis in immens groot. 6 slaapkamers, 4 badkamers, 2 kantoortjes, 2 keukens, 2 huiskamers, een grote speelkamer en een tuin met een zwembad. Genoeg te doen dus om dat allemaal bij te houden. wasjes draaien, bedden opmaken, plantjes water geven, boodschappen doen, lunchboxen klaar maken en koken. Ook deze familie heeft een thermomix (mijn favoriet) dus soms een maaltijd daarin maken, maakt het ook weer leuk voor mij. De uren verschillen enorm per weer. Maar 35 uur is een beetje het gemiddelde.

Na mijn 1e werkdag had ik ook nog 2 huisbezichtigingen. beide op 10 minuutjes lopen van mijn werk en bij elkaar in de straat. De eerste kamer was zo groot als een stookkast en als je een bed erin zet is het vol. Wel een hele aardige huisgenoot, maar ja ik heb toch ook een beetje eigen ruimte nodig. De 2e kamer die ik ging bekijken had helemaal niet mijn voorkeur, maar is goed betaalbaar. Helaas is deze kamer niet gemeubileerd. Toch gaan kijken en het huis is super. Ruim, rustig, schoon, opgeruimd en bovendien een hele aardige man als huisgenoot. Hij was heel rustig, relaxt en meedenkend. Hij had nog een bedframe staan, een boekenkast en een kledingkast die ik best mocht hebben, maar ik moest wel zelf voor een matras zorgen. Dus ik zou er een nachtje over slapen om het hem te laten weten en kon ondertussen even mijn research naar matrassen doen. Een matras vinden 2e hands is niet zo mijn ding, dus ging ik kijken voor een nieuw tweepersoonsmatras. Gelukkig bleek er overal springssale en bezorgen ze nog ook. Dus de volgende dag Graeme gebeld dat ik de kamer graag wilde (incl. de meubels). Dat was helemaal prima.

De rest van de week nog 3 dagen moeten werken en langzamerhand vind ik mijn draai in het huishouden en weet ik precies wat er van me verwacht word. Ik ben nog wel een beetje jetlagged, dus ik werk en ik slaap :P Maar dat komt vanzelf goed.

Donderdag kwam Graeme mij de sleutels brengen, want hij ging een paar dagen naar de Blue Mountains, maar dan kon ik toch zaterdag verhuizen. Dus dat is heel fijn.

Vrijdag was mijn vrije dag, dus ben ik meteen naar de woonboulevard gegaan om een matras te zoeken wat de volgende dag bezorgt kon worden. Winkel 1, bingo… een comfortabel matras. Dus dat in de pocket en nu nog een deken, kussens en beddengoed, maar ook dat was zo gevonden. Later op de middag ging ik naar de familie Vagenas om bij te kletsen en het was heel fijn om iedereen weer te zien. JJ was in de wolken en ik heb veel met hem gespeeld. Al zijn nieuwe toys weer gezien, 'onze' boeken weer gelezen en ik moest hem in bad doen van JJ. Ik houd toch wel van dat mannetje hoor! Ik ben ook nog blijven eten en de nieuwe au pair was er ook. Een aardig jong duits meisje die maar bleef vragen wat er allemaal te doen is. Dus ik ook maar honderd uit vertelt. Want je vervelen in Sydney is geen optie. Na het eten en toen alle kids op bed lagen en ik boven al mijn spullen die daar nog lagen meegenomen en naar mijn nieuwe huisje gebracht. Daarna weer terug naar het hostel voor het laatste nachtje daar en ook daar moest ik mijn spullen nog inpakken.

Zaterdag was de dag van de verhuizing. Vroeg eruit (als was ik toch al om 6 uur wakker) en om 8 uur uitgecheckt en naar mijn nieuwe huis gelopen. Daar het bedframe in elkaar gezet en tussen 9-12 zou het matras komen. Dat was er gelukkig al om 9.30 en kon het matras nog even goed luchten voor ik erop zou slapen. Daarna boodschappen gedaan voor een heel legioen, maar ja je hebt van alles nodig voor langer termijn, dus ik kan er voorlopig tegenaan. Daarna langzaam beetje uitgepakt en in de tuin in het zonnetje gezeten. Tot Graeme thuis kwam en we samen de kledingkast in mijn kamer hebben gezet. Ook die ingericht en mijn tassen zijn weer leeg. Dus het begin is er. De decoratie moet nog komen, maar inmiddels heb ik ook wat posters voor aan de muren besteld. En het eerste nachtje slapen was heerlijk! voelt meteen goed om een eigen plekje te hebben en ik kan nu al zeggen dat ik mij thuis voel.

Zondag was het weer eens tijd om mijn oude duikbuddies op te zoeken en te gaan duiken op de vertrouwde spot: Bare Island. De duikschool waar ik altijd heen ging is gesloten, maar heel de club is een stukje verderop in de straat bij Sydney Dive Safari gaan duiken. Daar in de club kreeg ik een warm onthaal en een rondleiding, dus de sfeer zit er meteen goed in. Zo fijn om alle bekende weer te zien en dat maakte mijn zin om te duiken alleen maar groter. De weercondities waren perfect (behalve dat het water freezing cold was, maar 16 graden), maar we konden zowel een duik aan de westkant als de oostkant van het eiland maken. Er was weer genoeg te zien: cuttlefish, Port Jackson sharks, yellow seahorse, eels en de mooiste van al: the weedy seadragon. So, happy to be back in the water!

Deze week is nu weer door de midden en het werk gaat goed. Morgen nog 1 dagje werken en dan 1,5 week vakantie, omdat de familie op vakantie is. Dus dat is een lekker begin. En mijn eerste tripje is ook al gepland. Met een paar duikvrienden een lang weekend naar Nelson Bay om te gaan duiken! Dus daar heb ik onwijs zin in!

So far de update van hoe het er nu aan toe gaat in Sydney. En ik spreek jullie bij de volgende update.

P.S. buiten de posters aan de muur heb ik ruimte zat voor allemaal leuke kaartjes. Dus als jullie je vervelen en een kaartje willen sturen wat mij aan thuis doet denken, kan ik die mooi aan mijn muur hangen. (haha dat durf ik zomaar te vragen) Mijn ouders en broertje hebben het adres ook ;), want online zetten vind ik weer to much!

Reacties

Reacties

Dad

Looks good everything I hope you had a great dive and it's good to read you're room is okay. Love you Daddy

marjo

wat fijn dat je weer een mooi plekje voor jezelf hebt gevonden. en weer een leuk gezin! geniet er maar van.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active