Sharon naar Australie

Tasmanië en 2 weken vakantie ;)

Ben ik weer! En ik heb weer genoeg te vertellen,maar zal er dit keer geen boekwerk van maken!

Ik was geëindigd dat ik zal te wachten om te boarden naar Tasmanië. Maar 3 weken later ben ik ook al weer 5 vluchten verder en typ ik deze blog vanaf het vliegveld van Jakarta.

Maar laten we beginnen bij Tasmanië. Ik kwam aan op Hobart en de temperatuur was meteen een beetje lager dan het vasteland, maar nog niet onaardig. Met de shuttle naar het hostel gebracht, genaamd the Pickled Frog. Het hostel was van buiten groen en de hal waar mij kamer zat was in het thema van Alice in Wonderland. Maar gelukkig hoefde ik geen drankje te drinken om de deur door te kunnen. Het hostel was knus en voelde heel persoonlijk aan. En omdat me teen nog behoorlijk zeer deed met schoenen aan ben ik die dag lekker bij de openhaard gaan zitten met een goed boek erbij.

De volgende dag ging ik op aanraden van een heleboel mensen naar MONA, museum of old and new art. Dat museum strijkt met de eer van beste moderne museum wereldwijd en ik kan je vertellen dat het een hele ervaring is. Ik ben geen moderne kunst type en zag de schoonheid er niet in. Maar wel vond ik het ontstaan van MONA een tof verhaal. Het is namelijk opgericht door meneer David Walsh. Een bijzondere man van in de 60 die al zijn geld heeft verdiend met gokken. Om daar geen belasting over te moeten betalen ging hij kunst kopen. Maar de belastingsdienst had meneer wel door en zei daar wat van. Maar meneer Walsh zei: Nee hoor ik bouw een museum, let maar op. En na wat welles en nietes heeft hij MONA gebouwd. Met op het terrein ook nog een tennisbaan, reuze trampoline, wijngaard en bierbrouwerij. En sinds dien is het de 2 na grootste privécollectie die vertoond wordt. Ik heb er toch 2,5 uur in rondgewandeld en viel van de ene verbazing in de andere. Sommige dingen waren ronduit goor en andere vond ik zelf geen kunst, maar wie ben ik. De rest van de dag moesten mij hersenen weer bijkomen en heb ik in het hostel bij de openhaard gezeten. Want de dag erna begon een nieuwe tour.

7 uur werden we opgehaald door onze tourguide Demi, die ons de komende 5 dagen een rondje Tassie zou laten zien. Vertrokken uit Hobart gingen we naar de Horseshoe Falls en vervolgens de Russels Falls. Meteen was ik al onder de indruk van de natuur en dat is ook zo gebleven de hele trip door. Na de watervallen hadden we lunch bij Lake Cathie, waar we uitzicht hadden op Mount Franklin, waar sneeuw op lag. Vervolgens doorgereden naar Franklin River, waar we konden drinken van de schoonste rivier van Australië. Het water was mega koud, maar wel lekker. Moesten we zelf half in de rivier staan om onze fles te vullen, maar gelukkig bleef iedereen droog. Daarna zijn we naar Central Plateau geweest voor een mooie look-out en sloten we de dag af met een goede hike naar Nelsons falls. Daarna gingen we naar een hostel, wat alleen voor onze groep was in Strahan. En mijn beste maatje Sam en ik gingen achter even bij de rivier kijken en toen zagen we spontaan een wilde Platypus. Hoe cool! De rest van de avond hebben we met een groepje van 5 spelletjes gespeeld, als raadt wie je bent en jenga (bij gebrek aan een kaartspel). Maar we hebben flink gelachen.

Dag 2 konden we een beetje uitslapen en ons klaarmaken voor een 3 uur durende hike naar Mount Zuma waterfalls. Die hike was heel mooi, maar vooral heel nat. Na 20 minuten was iedereen tot op het bot nat en verkleumd, dus stevig doorwandelen om warm te blijven. Maar het eindpunt was zeker de moeite waard. Er hing nog een suspension bridge waar ik enthousiast op en neer sprong, maar sommige vonden het maar eng. Daarna hebben we in een verlaten mijnstadje lunch gehaald en doorgereden naar de Henty Sanddunes, ook mooi. Maar de zandduinen van Kangaroo Island waren mooier. Nog even door naar Ocean beach met de schoonste lucht ter wereld. Maar het goot dus ik heb alleen even het raampje in de bus opengedaan, ingeademd en gauw weer dat raampje dicht. Terug naar het hostel, douchen en opwarmen. En inmiddels hadden we een kaartspel gekocht en hebben we met z'n 5-en weer de hele avond zitten kaarten en lachen. Mijn favoriet: Irish Snap!

Dag 3 waren we vroeg op om naar Cradle mountain te gaan. Daar een hike om het meer gelopen terwijl het sneeuwde. Heel mooi om te zien, maar Cradle mountain zelf was constant verborgen onder de laaghangende wolken. Dus echt gezien heb ik de berg niet. Na Cradle mountains gingen we nog even wombats in het wild spotten en dat lukte binnen 5 minuten. Die beesten zien er zo schattig en fluffy uit, maar schijnen not best gevaarlijk te zijn en meer dan 60 km/h te rennen. Vervolgens zijn we naar Sheffield gegaan voor een fudgeproeverij en warme chocolademelk. Daarna brak het zonnetje een beetje door en zijn we door de straten gaan struinen. Sheffield had namelijk ooit bedacht om wat toeristischer te worden en heeft alle belangrijke gebouwen beschildert. Dat resulteert in hele mooie wallart! Na Sheffield zijn we doorgereden naar Launceston, waar het hostel net zo koud was van binnen als buiten (2 graden) en het stadje zelf stelde ook niet veel voor. Dus hebben we weer een avondje zitten kaarten!

Dag 4 begon met zon en die bleef ook! We hadden een super mooie wandeling door Cataract Gorge en reden vanaf daar door naar Shelley point beach. Dat is heilige grond voor aboriginals, maar In de tijd van de white settlement hebben ze alle aboriginals in Tasmanië uitgemoord en is er dus niks meer van die cultuur over. Hele zwarte bladzijde in het bestaan van Tassie. Na Shelley point beach zijn we doorgereden naar visserdorpje St. Helens, waar we als lunch een captains baskets hebben genomen. Coquilles, Garnalen, Calamari en Blue Trevallian… ik heb mijn vingers erbij opgegeten. Daarna 2,5 uur in de zon zitten genieten in de Bays of Fire - the Cosy Corner. Daarna doorgereden naar Bicheno. Daar werden we verdeeld over 2 hostels. De tourguide en ons kaartclubje in het ene hostel en de rest in de andere. Dat was wel heel leuk! 's avonds zijn we nog op pinguïn tour geweest en hebben we 14 blue pinguïns gespot. die zijn maximaal 40 cm hoog en te schattig.

De laatste dag van de tour begonnen we bij Bicheno Blowhole. De enige trekpleister van Bicheno in principe. Maar daarna snel door naar Whineglass bay. Die baai heette zo omdat het ten eerste de vorm heeft van een wijnglas en ten tweede omdat de walvisvaarder de walvissen in die baai dreven en ze daar doodde. Dan kleurde de baai helemaal rood en dat deed denken aan rode wijn. De hike omhoog was stijl en pittig. Maar de look-out was het zeker waard. Daarna via de andere kant naar beneden naar het strand. Dat was prachtig maar het zand en water waren erg koud. Vervolgens via dezelfde weg terug. Ook terug naar de look-out was een stevige klim, maar bergje af naar de bus was een makkie. Daarna op de weg terug naar Hobart gestopt bij Bonorong Sanctuary, waar we de tasmaanse duivels in volle glorie konden bewonderen, net als wombats, echidna's en koala's. Achterin hadden ze nog een kangaroo familie zitten van 150 stuks en die mochten we voeren. Sommige waren wel groter dan ik, dus dat vond ik dan niet zo cool. Maar de kleintjes of de mama's met joeys blijven wel schattig! Terug in de Pickled Frog hebben we met de leuke mensen van de tour nog Card against Humanity gespeeld, hilarisch en zeker een goede afsluiter van de tour.

De volgende dag terug naar Sydney, maar op de airport bleek mij vlucht 1,5 uur vertraagd. Niks aan te doen en die tijd kwam goed uit. Want…….IK HEB EEN BAAN! Dus ik kon even bellen met de familie waar ik 5 weken daarvoor een sollicitatiegesprek had. Ze wilde mij alsnog hebben en we hebben even snel de details besproken. En maandag 12 september kan ik beginnen. Terug in Sydney was het even inchecken, uiteten en slapen.

De volgende dag heb ik gewassen en ging ik naar Caroline om wat spullen te brengen en mijn tas om te pakken. Want ik had een verrassing gepland en dat hield in: Ik ga even op vakantie naar Nederland en iedereen verrassen die ik in die 2 weken kan zien! Hihi, vol spanning het vliegveld op richting Dubai en vervolgens Nederland. Maar helaas ik begon al met wat vertraging. But no worries. Tijd zat in Dubai. In Dubai kwam ik 7.30 de volgende dag aan en de temperatuur was al 42 graden…pfffff. Omdat ik een lange overstap had, kreeg ik er een hoteltransfer bij en kon ik lekker even liggen op en bed, ontbijten, douchen en ook nog lunchen voor ik weer terug moest naar het vliegveld. Daar bleek mijn volgende vlucht ook weer 2 uur vertraagd, maarjah de vlucht was verder prima! Op het vliegveld kwamen Jillis en Irene mij ophalen en daar zou ik blijven slapen.

De echte verrassing begon de volgende ochtend. Ik zou mijn moeder gaan verrassen. Nou..dat is gelukt hoor. Die liet niet meer los en bleef maar staren of ik het nou echt was. En ik had alleen maar een stomme grijns op mijn gezicht, die ging er ook niet meer af. Daarna het zelfde met Ryan op het terras in de Briel en 's avonds Kirsten ook nog verrast. Ik besloot die avond dat dat de leukste dag uit mijn leven is, want ik werd zo blij dat de mensen ook weer blij zijn om mij te zien!

De volgende dag was Bruisend Brielle waar ik ook weer genoeg mensen tegen ben gekomen en het is heerlijk om met iedereen even bij te kletsen. Zeker bij de hoofdwacht met het Feestteam was gezellig en ik heb nog bitterballen op ook! Zondag was weer een dag vol met mensen verrassen, beginnend bij Mitch en zijn vader, die beide haast een rolberoerte kregen, daarna naar zijn opa&oma! En wat was het fijn om hun ook weer even te zien en te knuffelen. En 's avonds nog naar Willem zijn verjaardag om hem te verrassen en Coen, die daar ook was, ook! Leuk, leuk, leuk!

Maandag een dag met mijn broertje opstap en Dennis leren kennen, Dinsdag naar het strand en 's avondsw kwam Mitch eten (stampot andijvie). Woensdag naar Janny&Piet en daarna naar Scheveningen met Muttie. Onwijs de toerist uitgehangen op de pier en bij strandtent peukie van de zon genoten en gegeten, tot we naar de musical gingen. Beauty and the Beast, wat een leuke musical. Met super actuele grapjes, een mooie decor en top acteurs. Donderdag met pap en mam opstap en daarna bij de Boeddhaboom en Sam kijken! Vrijdag bij Murv zijn nieuwe huis gaan kijken, langs Mieke en 's avonds erwtensoep. En daarna met Kirsten nog naar de outdoor XL wat ook lachen, gieren, brullen was.

Zaterdag werd weer een top dag met verrassingen. Eerst mijn familie maar eens verrassen op mijn oompie's verjaardag! En dat lukte goed. Heel fijn om bijna iedereen die dag te kunnen zien en jeetje wat groeien al mijn kleine neefjes en nichtjes snel in zo'n jaar! Daarna weer door naar Coen zijn nieuwe huisje, waar de Sinterklaas BBQ was. Daar nog Mark, Roy, Marco en Rock kunnen verrassen en er daarna een ouderwets gezellig avondje van gemaakt. Zondag was de hele dag gezellig met Nicole, die ik ook het mooie Brielle kon laten zien! Nicole bleef gezellig logeren en ging maandag weer naar huis. Daarna had ik met Celvin en Erika afgesproken en ben ik bij hun blijven slapen.

Dinsdag was ook weer een leuke dag! Toen ben ik naar Nijmegen gegaan en had met Julie (die ik uit Sydney ken) afgesproken. Na eventjes terrassen, gingen we Eva (ook van Sydney) verrassen. Die snapte er niks van, maar was ook goed verrast. En het was weer net zo gezellig als in Sydney! En woensdag ben ik eindelijk weer eens geknipt door de beste kapster: Muttie!! Daarna naar Rotterdam voor de laatste inkopen, bij Mitch zijn werk langs en 's avonds lekker bij Bird eten met Frieda. 's Avonds nog even op de bank met mam en pap en toen waren de 2 weken al weer op. Meer mensen kon ik niet in die 2 weken plannen ook al zou ik dat hebben gewild. Maar iedereen die ik heb gezien geeft mij weer zoveel energie om er weer een jaar tegen aan te gaan! En daar heb ik zoveel zin in!

Gister hebben muttie, papa en Ryan mij weer naar Schiphol gebracht en na heel wat knuffels en selfies ben ik weer op het vliegtuig gestapt. Ditmaal een andere route. Van Schiphol naar Jakarta, daar 12 uur wachten en straks door naar Sydney.

Misschien is het toch weer een lang verhaal geworden, maar ik kan ook gewoon niet beknopt vertellen, hahaha. Ik spreek jullie weer bij de volgende update!

xxx

Reacties

Reacties

Helma

Wat een leuk verhaal ik vond het geweldig dat ik heb gezien een goede reis en tot horens
Een dikke knuffel xxxxxxx

Natasja

Wat een super leuk verhaal om te lezenen inderdaad wat was het een top verrassing om jou weer te zien!!! We wensen je wederom een geweldig mooi gezellig jaar en hopen je next year weer te zien. Dikke knuffels en veel xxxxxxxxxx

marjo

wat een heerlijk verhaal! en wat een TOP verrassing. jammer dat ik je niet even ontmoet heb :-) Irene had niets verklapt.... lekker kind heb ik...

Marcella

Leuk zeg!!! Wat voor baan heb je?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active