Sharon naar Australie

Ze zijn er!

Wat een geluk, feest en een plezier! Ze zijn er er echt! En het was nog even spannend hoor ;) Maar eerst nog even een update van de dagen dat ik weer 'thuis' was. Want de laatste update zat ik op de trein te wachten van Cootamundra naar Sydney. Die reis ging als een tierelier, want ik had voornamelijk geslapen. Maar om 8 uur was ik op centraal station en daar meteen de trein naar Chatswood genomen. Want ik kon een aantal dagen bij de familie Zaia logeren (de collega van papa, die ik ook had leren kennen). Natalie en baby Harvey stonden me al op te wachten en ik voelde me direct weer thuis in de stad. Maar de avond verliep iets minder relaxt dan gehoopt, want in de auto begon Harvey met overgeven en dat 5x. Dus meteen handen uit de mouwen en helpen. Om half 11 konden we hem eindelijk op bed leggen en de volgende ochtend was hij ook alweer een stuk beter. Ik denk dat wij het erger vonden, hij was er gewoon vanaf.

De volgende dag was mijn interne klok gewoon om 6 uur wakker....helaas...die moet nog even bijstellen. Maar nog lekker in bed gelegen tot er een beetje leven in de brouwerij kwam. Die dag ben ik met Natalie, Harvey en haar ouders naar de shopping mall geweest. Eerst naar de Aldi, waar de hollandse week was, om drop, stroopwafels en nog meer lekkers te kopen. Gewoon omdat het kan! En daarna winkelen, lunchen en gewoon gezellig bijkletsen. Weer thuis hadden we een pre-verjaardagsfeesthe. Want Harvey werd de volgende dag al weer 1 jaar. Later op de dag ging ik naar Manly om uiteten te gaan en bij te kletsen met een vriendin. En er was genoeg om over bij te kletsen. Zondags was ik weer voeg wakker, maar de rest gelukkig ook. Dus happy birthday zingen, kadootjes geven en taart eten! Harvey is een onwijs leuk mannetje, met constant een big smile op zijn gezicht. Werd er helemaal blij van. En van 4 kinderen naar 1 is ook wel even lekker afbouwen ;).

'S middags had ik afgesproken met de familie Vagenas. Ik mocht de auto mee van Natalie, dus dat was meteen een lekker rondje door de stad. Alsof ik nooit weg was geweest, reed ik naar het huis toe. En toen ik binnen stapte voelde het ook alsof ik nooit weg was geweest. John was thuis en liet me binnen en mijn thee stond al klaar. JJ was op zijn kamer en door het dolle heen om me weer te zien. Meteen zijn nieuwe speelgoed laten zien, mij voorlezen uit we gaan op berenjacht en ik mocht hem 2 nieuwe boeken voorlezen. Toen kwam ook Caroline thuis en werd Joshua wakker van zijn dutje. Wauw was is die Joshua verandert. Wordt al een heel ventje, maar ik kreeg wel meteen een big smile. Uren zitten bijkletsen en blijven eten. En hoewel ze vroeg naar bed gaan normaal (8 uur) ging ik nu pas 9 uur de deur uit! Met de belofte ze snel weer te zien.

De rest van de dagen niet veel gedaan, behalve rustig aan! Niet moet, alles kan. Maar vooral met Natalie op stap of thuis op de bank luieren. Dan merk je wel dat je lichaam ook even moet bijkomen van al die indrukken op de boederij. Je maakt zoveel mee dan je soms niet eens tijd heb om het te verwerken. Daarom is deze blog ook wel handig ;).

Maar afgelopen woensdag was toch wel de beste dag hoor! Om half 5 ging de wekker en ik was meteen klaar wakker. Op naar het vliegveld! Ik had die avond er voor al de vlucht met de flightracker zitten bekijken. En ze waren er nu al bijna. Op het vliegveld duurde het wachten we allemaal veel te lang. Maar uiteindelijk liepen ze uit de aankomsthal! Het had wat lang geduurd, want Kirsten had in Seoul het vliegtuig vertraagd. Er was namelijk een typfoutje in de visumaanvraag, waar door ze bijna naar het vliegtuig in mocht. Zo erg zelfs dat ze aan Irene vroegen of zij dan wel het vliegtuig in zou gaan als Kirsten niet mocht. Maar na heel wat heen en weer gebel met Australie, mocht Kirsten toch ook mee...gelukkig maar!

Eerst Irene knuffelen en toen Kirsten! En daarna was het eigelijk direct alsof we elkaar vorige week nog hadden gezien en niet 11 maanden geleden. Helaas regende het ook al de hele dag, dus hun eerste indruk was een sombere stad. Maar ik was meer dan ethousiast. Met de taxi naar het hostel, inchecken en gaan. Want het idee was om ze de hele dag wakker te houden. Maar mijn programma was niet voorbereid op regen, dus moest ik dat ook meteen aanpassen. Als eest zijn we naar Circular Quay gegaan en daar naar het contemporary art museum. Nou dat was even schrikken. Het was nogal vreemd en we waren snel weer buiten. Even een rondje door the Rocks gelopen en daar het Rock museum in. Dat was best interessant, maar ook wel klein. Na het museum gingen we naar the observatory. Dat was super tof en interessant om te zien. En daarna was het al weer tijd om te lunchen. Na de lunch kakte de dames een beetje in en besloten we een powernapje te nemen. Via st. Mary Cathedral terug naar het hostel om even te relaxen. En daarna weer door. Lekker een cafeetje ingedoken, geproost en uieten geweest bij mijn favoriete thai!

De volgende dag was het droog! En gingen we vroeg op pad. Met als eerst een tour door het operahuis. Onze gids was een goede verteller en gaf ons de leuke ins en outs van de ontwerpcompetitie, tot bouw en de vernieuwingen in 2009. We hebben ook nog 2 zalen bezocht, waaronder de concerthal. En die concerthal was prachtig mooi met een indrukwekkend orgel en elk detail in de zaal was overna gedacht. Na de tour een ijsje gehaald om nog even na te genieten van het operahuis, om vervolgens in de ferry te stappen naar Taronga Zoo. Daar gooide ik nog de tickets weg voor de kaartjes controle, wat weer een hilarische blunder is natuurlijk, maar ook wel weer bij mij past. Gelukkig herinnerde ze ons nog bij de kassa (want het was nog geen 5 minuten geleden) en kregen we een stempel om toch nog binnen te komen. De zoo is giga groot en heel mooi! Een de view over de harbour is vanaf de giraffe echt geweldig. We hebben er met veel plezier rond gelopen. En ik vind het prachtig om door de ogen van Kirsten en Irene weer van de mooie dingen in Australie/Sydney te genieten. Want het zien van de eerste kangaroo, koala of emu blijft leuk. Na de zoo met de ferry naar Darling harbour en daar verloren van een mixed grill voor 2 personen. Het was zoveel vlees dat we het met zijn 3 niet op konden. Daarna naar de Irish pub, waar we triviant hebben gespeeld. We wonnen nog een 20$ voucher en ik kreeg nog een gratis drankje, omdat ik een bonusvraag wist te beantwoorden.

Vrijdag was een prachtige dag, de warmste winterdag in Sydney ooit. We gingen als eerst naar Coogee voor een lekker lunch. En daarna liet ik de dames even alleen voor een sollicitatiegesprek, maar daarna gingen we wandelen naar Bondi! Bij Clovelly bowling club laste we een pauze in en op het terras zagen we tot 2x toe een walvis uit het water springen! Hoe tof! We waren zo gefocust op de walvissen, dat we Bondi net voor zonsondergang hadden gehaald. Toen naar het hostel, zelf even eten gekookt en ons klaargemaakt voor de pubcrawl! Dat was toch weer gezellig! Weer nieuwe mensen leren kennen en keihard staan meezingen bij een live-bandje in de pub!

Zaterdag hebben we een pietsie uitgeslapen en daarna afgesproken met de familie Vagenas in Centennial park. En het is heel leuk om Irene en Kirsten te laten zien bij wie ik nu 7 maanden heb gewoond en andersom om mij vrienden aan hun te kunnen voorstellen. Het klikte goed en we hebben een hele tijd gezellig zitten kletsen! Tot het voor hun tijd was om naar huis te gaan. Daarna gingen wijndoor naar het Maritiem museum voor een fotoexpositie genaamd Wild life. Super mooie foto's waar we alle drie wel blij vam werden. Daarna nog bij mijn favoriete Italiaan gegeten in Darling Harbour, waar een 1 meter pizza bestelde. Wederom verloren we van het diner, maar lekker was het wel. De left overs gingen mee in een doggybag en in het hostel hadden we plots nieuwe vrienden die de pizza opaten!

Gister hebben we nog een dagje Blue Mountains gedaan. En het was daar erg fris, zeg maar 2 graden koud! Maar met de stevige pas erin en de mooie natuur om ons heen kregen we het een beethe warmer. Van Katoomba/de three sister naar Leura gelopen via de prince henry cliff walk. En we hebben gewoon plantjes met ijspegels gezien, watervallen, de cascades en natuurlijk de baluwe gloed van alle ecalyptusbomen. In Leura hebben we warme chocomel gedronken om op te warmen en toen weer terug naar Sydney. Daar hebben we gegeten bij Xage (de lekkerste vietnamees) en dat was smullen. Van voorgerecht tot en met toetje en de homemade lemonade, alles was lekker. Terug om het hostel onze tassen ingepakt en klaargemaakt voor vandaag.

Want vanochtend ging de wekker bijtijds omdat we naar Alice Springs vlogen. We waren ruim optijd bij de airport en hebben daar ontbeten. Toen liepen we op onze dooie gemakje naar de gate om in het vliegtuig te stappen. Maar daar waren ze dus al bezig om onze tassen uit het vliegtuig te halen, want we zouden te laat zijn met boarden. Toch konden we er nog snel in en mochten we mee. We vlogen via Adelaide, waar we ook een tussenstop hadden. Daar maakte we de fout om te laat te boarden niet nog eens ;). Om 3 uur lokale tijd (dus 30 minuten eerder dan Sydney tijd) zijn we geland in de middle of nowhere. Met de shuttlebus naar het hostel en daar in de buurt wat gegeten. Nu optijd naar bed en morgen om 6 uur begint onze rocktour. Ik heb er zin in!

Tot de volgende update!

P.S. Ik heb net me 2e visum aangevraagd en betaald. Super spannend! Nu hopen dat het snel wordt goedgekeurd. Binnen 21 werkdagen staat er op de website. Dus we zullen zien ;)

Reacties

Reacties

marjo

Wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben.
wat een gedoe zeg met dat boarden ! zo blijf je leuke verhalen houden! Ben benieuwd naar de volgende verhalen. groetjes voor jullie alle drie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active