Sharon naar Australie

Winter is coming! Brrr...

Winter is begonnen hoor! Het is niet dat het vriest, maar nat en koud is het wel. Dus ik heb een nieuwe skill onder de knie. Het aansteken van de openhaard! Ow en natuurlijk ook het juiste hout sprokkelen.

Weet je wat ik vorige keer helemaal vergeten was te vertellen, maar ik jullie zeker niet wil onthouden. We hebben wat vlees gekocht. Of ten minste de familie, maar ik ging het even ophalen, omdat ik toch ook nog nieuwe o-ringen voor de sprayer moest ophalen. Kwam ik daar bij de slager aan en vroeg om de bestelling, zegt de slager: 'wacht even ik ga het halen'. Komt hij terug met 3 kratten vol vlees en een tasje vol en zegt daarbij, kom volgende week nog even de rest ophalen. $600,- aan vlees, niet normaal. En wat hadden we dan: een heel schaap, halve koe en 3 kippen. Je hebt dan ook echt elk stukje vlees van zo'n beest. Dus best interessant, hoe creatief kun je nou eenmaal blijven met schenkel en wat doe je met de poten? Maar dat is denk een maand geleden en gister is weer een halve schaap bijgekocht, 5 kilo kip en 5 kilo gehakt. Niet dat het al op was hoor...maar je zou maar zonder komen te zitten. Als jullie nu in de vriezer zouden kijken, krijg je een rol beroerte. Ze eten hier vlees...alsof het een kaakje bij de thee is. Overal moet vlees bij.

Terug naar de afgelopen tijd op de boederie. Wat ik al zei, het weer wordt er niet beter op, maar ik heb mijn verkoudheidje verslagen. En me apotheek is leeg! Het regent dus erg veel en van het zaaien komt niet veel. De grond heeft geen tijd om te drogen en het blijft dus te zompig. Machines blijven wegzakken, maar 20% is nog steeds niet gezaaid. Al het graan zit er inmiddels in, het zijn de groentes die nog gezaaid moeten worden. En de baas heeft er een hard hoofd in.

Maar er blijft gelukkig genoeg klusjes over, al is het meer een 9-5 job. Want ik ben grotendeels in de werkplaats aan het helpen met onderhoud. Ik wordt al echt handig met allerlei boutjes en moertjes en onderdelen schoonblazen. Iets uitelkaar halen en weer terug in elkaar zetten, ik draai me hand er niet voor om. Enige nadeel me handen worden volgens mij ook nooit meer schoon. En ik rijd nog steeds heen en weel om onderdelen weg te brengen en op te halen. Hoe glad de dirt road ook is, ik kan hem aan :p

Door de vele regen en vaste werktijden ben ik wat meer bij de familie in huis. En kan ik veel meer koken en bakken. Dat is erg leuk. En ik heb al een paar leuke nieuwe recepten erbij, met als favoriet de syrian chicken. Moeders laat me lekker me gang gaan en ik krijg weinig commentaar. Het bakken van toetjes gaat me ook niet vervelend af. We zijn alleen opzoek naar het perfecte recept voor mud cake (en dan een grote hoeveelheid), dus ik ben al 5 mud cakes verder. Gelukkig eet de baas ze allemaal op. Ik houd het bij proeven.

Vorige week mocht ik met de nieuwe ute naar griffith! Er stond pas 470 kilometer op de teller. De nieuwe ute was de vorige dag opgehaald, wat 450 kilometer rijden was, dus hij is rete nieuw. Ik moest hem op kenteken laten zetten, laten wegen, verzekeren (daarbij doen ze meteen een keuring), de bullbar ophalen (om kangaroes mee weg te stoten als ze tegen je auto hoppen) en de two way (beter bekend in holland als 'het bakkie') laten inbouwen. Maar ik was wel super vezichtig! Op de terugweg nog even chemicals ophalen en bij de sprayer afgeven en terug stond er ineens 785 kilometer op de teller!

Zondag had ik voor het eerst echt heimwee. Muttie werd 50 en wat had ik daar graag bij geweest. Maar bellen en facetimen (en samen een potje janken), maakte alles goed! Kan ik er weer helemaal tegenaan.

En afgelopen dinsdag is de kleine van 3 geopereerd aan zijn neus en keelamandelen, dus ik was even 2 dagen bijna met de 2 oudste kids. Opa en oma poppins uit Melbourne zijn hier ook. Ze blijven tot na de Queens birthday (13) juni. Wat een public holiday is. Dus wellicht ben ik ook vrij. Ligt allemaal aan het weer. Echt ik ben nog nooit zo geinteresseerd geweest in ml die vallen. Maar elke ochtend kijk ik toch even in de regenmeter en check ik vaak de juiste weer-website (die de boeren gebruiken) voor de voorspelling.

Nog 3 weken dan zitten de verplichten 88 dagen erop en kan ik mijn 2e jaars visum gaan aanvragen. Als dat wordt goedgekeurd ....ik zou niet weten waarom niet.... ga ik nog een jaartje blijven. Dat wordt weer werk zoeken en bij voorkeur in Sydney. Maar ik begin met zoeken zodra het visum is goedgekeurd. Dus wat het allemaal precies wordt kan ik nog niet vertellen. En nog 5 weken voor ik de boederij alweer verlaat..tijd vliegt.

Het laatste leuke nieuwtje voor ik de blog afrond. Ik vlieg 16 augustus naar Tasmanië en ga daar een tour rond het eiland maken. Het is dan weel winter en er ligt wellicht sneeuw op the Cradle Mountain, maar het schijt zoveel groener te zijn als het vasteland. Sommige vergelijken het met nieuw-zeeland. Krijg ik daar alvast een voorproefje van! Wat staat er in iedergeval op het programma in Tassie: Hobart, West Coast, Cradle Mountain, Bicheno, Freycinet National park en hopelijk Port Arthur.

Dit was weer een sneller update dan de laatste keer. Kijken of ik het weer up-to-date kan houden! Xxxx

Reacties

Reacties

Helma

Mooi verhaal Sharon ik geniet daar van .
Ik mis jou ook en weer een jaar er bij goed hoor .
Waneer kom je op bezoek in Nederland .
Geniet jij maar van je avontuur .
Groetjes en een dikke knuffel xxxxxx

Natasja

Hey nichie wat maak je een top tijd mee zeg en weer 1 jaar erbij super meid! Heel veel geluk plezier en avontuur gewenst en hoop je nog een x in nederland te zien ????????????????????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active