Sharon naar Australie

Weg uit Sydney, Divemaster & Cairns!

Ik ben vertrokken uit Sydney. Afscheid nemen is nooit leuk,maar eigelijk iedereen die ik gedag hebt gezegd ga ik vast nog zien. Maar het voelt als gister dat ik het laatste verhaal heb getypt en nu ben ik al aangekomen in Cairns. En zal de komende 3 weken in het teken van rondreizen staan. I'm soooooo excited. Maar wat is er de afgelopen tijd nog gebeurd, want ik heb niet stil gezeten.

Nadat de familie tegenkwam van vakantie is de routine meteen weer opgepakt. Wel had ik ze echt gemist, want het was maar stil in huis. Ik heb iets meet tijd met Joshua doorgebracht en iets minder met JJ. En dat is super leuk. Joshua wordt al een heel mannetje en kan bijna kruipen. Maar spelen doet hij goed, houdt van muziek (&the Wiggles) en houdt ervan om voorgelezen te worden. Dus dat heb ik dan tussen zijn slaapjes door ook gedaan.Toch ben ik nog met JJ op stap geweest naar playgroup, music class en heb ik op het strand met hem naar de golven gekeken. Het is zo heerlijk ventje. En ik ga hem zeker missen.

Afgelopen woensdag is de nieuwe au pair gekomen. Wat moet ik daar van zeggen. Ik denk dat ze nog flink haar draai moet vinden, volwassen moet worden en moeite doen om een band met JJ op te bouwen. Caroline en ik waren nog niet enthousiast. Maar ik ben ook wel bevooroordeeld ;).

Gisteravond had Caroline, super lief, eem afscheid bbq voor mij georganiseerd. Haar zussen waren er en ook de ouders van Caroline. Dus het was een gezellige boel. Ik kreeg nog allemaal lieve kaartjes en kadootjes. En de sfeer was heel goed. Dus dat was denk de beste afsluiter van de 6 maanden bij het gezin! Daarna ben ik nog eventjes naar Coogee geweest om gedag te zeggen tegen ene paar vrienden :)

Buiten het werk ben ik bijna elke dag wel even weggeweest. Veel uiteten en feestjes en uitgaan. Ook nog een dagje naar Royal National Park geweest. De rit in de auto er naartoe was spannend. De auto had zijn eigen willetje, wat inhield dat het haast onmogelijk was om te schakelen,. But we made it. In het park hebben we een korte hike gemaakt naar de weddingcake rock. Mooie wandeling en de rots leverde weer wat mooie plaatjes op. Daarna zijn we doorgereden naar Wattamollah beach, wat prachtig was. En er was zowel zee als een meer. Dus ik heb in het meer vertoefd en zijn Julie en Eva nog van een rots gesprongen. Dat sloeg ik even over, want de laatste keer dat ik dat deed....... Na het park zijn we terug gereden naar Coogee en hebben we de dag afgesloten met een bbq!

Afgelopen woensdag hadden we met de vriendengroep het laatste diner all together, want Julie is de dag erna vertrokken. Dat was heg beste diner in Sydney. We waren in Coogee pavillion waar Erika werkt. En de chef stuurde ons 2 gerechten als verrassing. Zowel voor als nagerechten waren kado gegeven door de manager. En het eten was allemaal heerlijk. De sfeer was goed en we hebben op de rooftop nog een borreltje gedaan om de avond af te sluiten.

Zaterdag was Sydney Mardi Gras. De afsluiter van de 3 weken die in het teken van LHTB staan. Het is net zoiets als de Amsterdam Canal Parade, maar dan grootser. De parade begon om 7 uur 's avonds, maar we waren er om 4 uur. Eerst in een BYO wat gedronken en toen vpor het hek gaan zitten. We raakte aan de praat met mensen die op krukjes zaten en toen de parade begon mochten wij die hebben om achter hun op te gaan staan. Ideaal! De parade opent met de dykes on bikes&boys on bikes en de menigte wordt dan helemaal gek. Verder loopt iedereen die wilt mee. Van baby tot bejaarden, van een LHTB organisatie tot en met politie, leger en zelfs de premier liep mee. En er was sowieso genoeg glitter!

Zondag ben ik nog eens naar het Sydney Sea Aquarium geweest. De collega van mijn pa had gevraagd om met zijn gezin nog een keertje bij te kletsen voor ik vertrok. Super leuk natuurlijk. Harvey is inmiddels 8 maanden, kan staan en geeft zichzelf de fles! En hij genoot van de vissen, haaien en andere zeebeesten. Daarna zijn we lekker wezen lunchen en hebben ze mij afgezet in Manly. Daar heb ik met vrienden op het strand gelegen en ben daarna nog uiteten geweest met een andere vriendin.

Ander leuk nieuws is dat ik sinds 4 maart officeel divemaster ben! Examen gedaan: 11 fout in 120 vragen en ook mijn divemap was goed. Ik had daarvoor mijn divemedical laten doen, dus ik medisch ook weer goedgekeurd! Volgende stap...instructeur? Lees: keihard sparen!

Vandaag vroeg opgestaan, laatste spulletjes ingepakt en een uber naar het vliegveld besteld. In het vliegtuig ben ik in slaap gevallen en 3 uur later was ik in Cairns! De shuttle bracht me naar het hostel en na het inchecken een rondje wezen lopen. Het is hier gevoelsmatig veel warmer dan Sydney door de luchtvochtigheid, maar het miezert af en toe ook een beetje. Met mensen aan de praat geraakt en een onderwatercamera voor de komende 3 dagen kunnen regelen! Vanavond pizza ight in het hostel en dan morgen op de liveaboard. 3 dagen great barrier reef, mijn ultieme droom. Maar daar vertel ik de volgende update over!

Xxxxxx

Reacties

Reacties

Janny

Hoi,
Wat een mooie tijd heb je daar!
Geloof zeker, dat je het gezin gaat missen.
Wens je weer heel veel succes en plezier.
Weer nieuwe dingen en uitdaging
en het gaat jouw zeker lukken om instructeur te worden.
Groetjes uit Rockanje

Kirsten

Oh shar... Inspecteer je even of het Kirsten proof is :) ik krijg nu zoveel zin om daar te zijn! Is het al bijna juli?
Xxxx

Marjo

je eerst fijne half jaar zit erop...
geniet maar van de volgende maanden...

Ina Droger

Sharon, wat een waanzinnig half jaar heb jij gehad.
Geniet net zo van de komende tijd.
Groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active