Sharon naar Australie

Sydney,Melbourne,South West Rocks en de reisplanning!

Goededag allemaal!

Er is weer een hoop te vertellen en ondertussen is ook echt het aftellen begonnen! Ben naar Melbourne geweest, naar Fish Rock, mijn verjaardag is goed gevierd, het reizen is gepland en ik heb farmwork! 28 maart begin ik in the middle of nowhere aan mijn farmwork. De dichtsbijzijnde stad zal Griffith zijn (een uurtje rijden) en ik zal gaan werken op een croppingfarm, als farmhand. Dat wordt een hele nieuwe ervaring. Maar dat duurt nog 5 weken. Eerst nog 2 weken bij familie Vagenas en dan 3 weken reizen.

Maar nu eerst over Melbourne. Dat is echt een waanzinnig toffe stad. Naar een ochtendje gewerkt te hebben, ging ik naar het vliegveld. Daar samen met Eva en Julie door de douane, naar de gate en op naar Melbourne. Het is maar een uurtje (iets meer) vliegen en we waren er zo. Op het vliegveld was het meteen warm en het beloofde een goed weekend te worden. Een taxi naar het hostel genomen en daar waren we met 20 minuutjes. Ons hostel was midden in het centrum, hele goede locatie! Na ingecheckt te hebben, hebben we onze kamer even snel bekeken, tassen neergezet en de stad in. We zijn eerst langs de Yarra rivier gelopen, waar hele veel leuke tentjes zaten en hebben toen zo'n oude (gratis) tram terug genomen. Tijd voor een leuk terrasje in de zon en op aanraden waren we naar 1 toegelopen. Een soort mini eilandje rondom een pilaar van een brug op de Yarra rivier. Daar zaten we in het zonnetje en hebben we met een cocktail geproost op het weekend. Daarna zijn we nog naar het Eureka Skydeck gelopen (soort Sydney tower) en hadden we uitzicht over heel de stad. Vervolgens terug naar het hostel om om te kleden en uiteten te gaan. We gingen op de gok rondlopen en kwamen in een super gezellig straatje met allemaal terrasjes van verschillende tentjes. Daar zijn we gaan zitten en hebben bij een goede italiaan gegeten. Daarna hadden we afgesproken met Paris, die daar ook toevallen dat weekend er was. Gezellig bijgekletst en omdat zij al eerder in Melbourne had gewoond voor ze naar Sydney kwam, heeft ze ons het nachtleven laten zien. Heel tof dat je van die vage steegje inloopt, om vervolgens een vervallen pand binnen te gaan en daar dan een super toffe bar, club of karaokeplaats tegenkomt. Dat was een hele leuke avond. De volgende dag hebben we eerst even door de stad gewandeld en Melbourne staat bekend om zijn streetart. Dus we liepen ook door de bekendste graffitistraat: Hozier Lane. Er zijn mooie kunstwerken te zien en ook wel wat mindere, maar ik was best onder de indruk. Ook zijn we bij de Queen Victoria Market geweest, zo'n grote overdekte markt waar ze alles hebben. Van souveniers tot fruit en kleding tot vlees. To h wel geinig om te zien, voelde me weer even terug in Istanbul op zo'n bazaar. Daarna hebben we fietsen gehuurd. Dat was een systeem dat over heel de stad allemaal stationnetjes had waar je fietsen (plus helm) kon pakken en dan voor 30 minuten kon gebruiken, dan moest je je fiets bij het volgende stationnetje hebben en 5 minuten wachten. Beetje vreemd systeem, maar uiteindelijk hadden we het helemaal door. Langs een aangal grote parken gefietst, door royal botanic gardens, even gekeken bij het grote war memorial, langs het albert park lake en zo naar St. Kilda. Het enige strand van Melbourne. Daar zijn we eerst een ijsje gaan halen om af te koelen en he ben we door Luna Park gelopen. Even op het strand gezeten, maar om de hoek bleek ook een gratis festival, dus hebben we daar even in de schaduw gelegen en naar de muziek geluisterd. Terug fietsen hadden we geen zin in, maar de uber heeft ons zo bij het hostel gebracht! Daar douche, omkleden en uiteten in Chinatown. Eten was medium en wij waren al beetje moe. Toch nog stappen, want ja je bent er maar een weekendje. Een leuke tent gevonden, maar laat is het niet geworden. Zondag moesten we optijd uitchecken en zijn we even gaan winkelen. En hebben we nog bij straatartiesten staan kijken. De straatartiesten zijn in Melbourne bijna 24/7 te vinden, zijn vrijwel allemaal getalenteerd en maken de sfeer op straat zoveel gezelliger. Voor de lunch gingen we naar Gazi. Dat wilde ik heel graag, omdat dat het restaurant van George Colambaris is. En als fan van Masterchef Australia moet je die ervaring gewoon even meepakken. Heerlijk grieks gegeten en ik was enorm blij:) Daarna zijn we in de grote State Library Victoria gaan kijken, die echt super gaaf is om te zien. Toen richting Carlton en Fitzroy gelopen. Dat was wat stilletjes op zondag, maar we hebben nog in leuke tentjes even wat gedronken! Aan het einde van de middag gingen we terug naar het hostel en hebben we een uber naar het vliegveld genomen. Daar hebben we lekker avond gegeten en liepen toen naar de gate. Het vliegtuig was vertraagd en ze gingen dus handbagage wegen. Meer dan 7 kilo was betalen, dus dat was lullig. Snel er wat uitgehaald, voor meneer tiger air opnieuw gewogen, alles weer teruggestopt (want meneer keek niet) en toen alsnog doorgelopen. Al met al werden we gehaast in dat vliegtuig gestopt, want je moet voor 23:00 uur landen in Sydney anders krijg je een boete. Maar 22:58 waren we geland en wel terug in de stad en 15 minuten later was ik al thuis! Heerlijk weekend.

De werkweek vloog vervolgens voorbij. JJ was een beetje ziekjes, dus we hebben maandag en dinsdag thuisgespeeld. Woensdag was klusjesdag en ben ik 's avond naar the courtyard cinema geweest en the Bodyguard gezien! Klassieker, maar wel leuk! Donderdag ben ik met JJ bij zijn neefje wezen spelen en vrijdag alleen de ochtend gewerkt. Echt ik had nog niet met me ogen geknipperd of de week was om en ik ging met de duikschool een weekendje weg.

Ik reed met ene Matt mee en het was 6 uur rijden. Maar hij was niet zo spraakzaam, dus heb ik vooral veel geslapen en door de file hebben we er uiteindelijk 8 uur over gedaan. Maar vrijdagavond waren we er. Ik sliep op de kamer met Ananda en Ellen en eigelijk zijn we vroeg gaan slapen, want 7 uur moesten we al verzamelen. Bij de duikschool alles klaargemaakt en in de boot geladen en toen naar de haven gereden. Vanaf daar was het nog een half uurtje met de boot naar Fish Rock. En dat was een pittig tochtje met golven die over de boot sloegen, maar na een tijdje met het rustiger en waren we bij Fish Rock. Na de brieving gauw het water in, go pro aan en gaan. De duik was fantastisch. Heel goed zicht, lekker temperatuurtje, veel vis, veel wobbegongs, maar helaas niet enorm veel van de beloofde grey nurse sharks. Ik heb er 2 gezien en dat bleken de enige 2 van het hele weekend. Desalniettemin super tof om die beesten van zo dichtbij te zien. Na duik 1 hadden we morning tea op de boot en maakte we ons klaar voor duik 2. Alleen Ananda, ik en Lenn gingen voor duik 2. De andere 6 waren te zeeziek, helaas! Duik 2 zijn we door de grot gegaan, wat heel spannend is, maar ook echt wel de moeite waard. Daarna nog een mega zeeschildpad gespot en die was mooi! Maar de stroming werd te heftig en gevaarlijk, dus we moesten de duik afbreken. Tijdens de veiligheidsstop op 5 meter heb ik me gopro nog uitgezet, maar op de boot bleek ik me gopro verloren. Echt zuurder dan dit kan niet. Dus helaas kan ik nooit filmpjes laten zien. Dat was een vieze tegenvaller, maar ik wilde niet dat het me weekend verpestte. Accepteren en door! We waren om 1 uur al terug, hebben even gedoucht en zijn toen South West Rocks in gegaan. Daar geluncht, aan het strand gezeten, mini roadtrip, bij de gevangenis gekeken, kangaroo gespot en terug naar de pub. Daar hebben we geborreld en gedineerd. Zo gezellig met de groep, dat het voelde alsof we elkaar al jaren kenden en echt al lang op vakantie waren. Maar tegen een uurtje op 10 gingen we terug. Iedereen naar bed, maar ik en 3 anderen gingen nog sneaky bij het zwembad zwemmen in het donker en een biertje drinken. We leken wel pubers, maar we hebben we gelachen.

De volgende dag was weer 7 uur bij de duikschool zijn, inladen en gaan met de boot. Het water was kalmer dan de dag ervoor, dus dat kwam goed uit. Iedereen was aan de primatour, dus iedereen voelde zich ook wat beter dan de dag ervoor. Wederom 2 mooie duiken gemaakt, beide door de grot en het was gewoon heel relaxt en genieten. Tussen de duiken door in het water beetje rondzwemmen in onze wetsuit. Is wel makkelijk want je blijft meteen drijven! Dus toen de boot rond 1 uur weer terug in haven was, vond ik dat echt jammer. Terug bij de duikschool alles gewassen, zelf even gaan douchen en klaar voor de reis terug. Dit keer reed ook Marcos mee! Hoe meer zielen hoe meer.... Agh ja ik heb vooral weer geslapen. Nog wel gestopt voor lunch en een ijsje van Maccas en rond 8 jur was ik thuis! Even met de familie bijkletsen en toen vroeg gaan slapen.

Afgelopen week was een makkie. De familie zou woensdag op vakantie gaan en dan was ik 5 dagen vrij. Dinsdagavond hebben we een pre-birthday-dinner gehouden met het gezin. Lekker gegeten en als toetje carrot cake. De familie heeft voor me gezongen en JJ wilde nog helpen de kaarsjes uitblazen, maar dat lukte niet :p. Dus ik voelde me al echt jarig. Woensdag nadat de familie op vakantie was vertrokken heb ik nog wat klusjes gedaan en 's avonds ging ik met Eva, Julie en Caity naar Newtown. Dat was beetje suf, dus hebben we uiteindelijk om 12 uur geproost in Coogee en waten we optijd thuis. Ik voelde me wel meteen jarig en dat duurde dit jaar 34 uur door het tijdsverschil. Ryan belde meteen en daarna nog met mamma gesproken (terwijl het bij hun nog 17 februari was). 'S ochtends heb ik hollandse pannenkoeken gemaakt als ontbijt en ben voor een nieuwe bril gaan kijken (dat is hard nodig). Daarna met Eva en Julie geluncht en thuis lekker gechillt tot het avondeten. We gingen met een groepje eten bij de thai en vervolgens naar Ivy. Dat is een iets wat fancy tent, dus hadden we ons netjes aangekleed. Jurkjes aan en gaan! En het was zo'n leuke avond echt heerlijk! Half 4 thuis.. Geslaagd. En toen ik de volgende ochtend 9:45 wakker was, was ik nog steeds jarig in Nederland! En dat laatste kwartiertje via facetime gevierd met Ry,Mama en Marvin. Vrijdag was een iets rustigere dag. Even de stad in en bijkletsen met een vriendin, 's avonds uiteten en naar de cinema! Zaterdag weer een dagje duiken. En dit keer mocht ik helpen bij een advanced course! 3 specialty duiken gedaan en dat was echt wel heel leuk om te doen. Gaat ook allemaal net wat sneller dan open water, omdat nu iedereen weet hoe het moet. Dus dat was heel leuk om te doen. 'S avonds gingen we voor een beachpicnic naar Manly. En met zijn 6 hebben we onder een afdakje (want het druppelde) lekker gegeten en gekletst. Daarna nog bij hotel Steyne gezeten en daarna ben ik terug naar huis gebobt! En gister was het helemaal een luie dag. Wel nog bij Coogee pavillion gezeten einde van de middag en 's avonds een bbq op het strand! Al met al een fantastische verjaardagsweek! En nu is het alweer maandag, even wachten tot de familie terug is en dan weer werken. (Nog maar 1 5 week tot de nieuwe au pair komt en 15 dagen voor ik naar Cairns ga, omg)

En dan tenslotte heb ik 18 februari mijn trip geboekt. Dus de 3 weken reizen zijn helemaal gepland. In Cairns begin ik eerst met 3 dagen/2 nachten op een boot om 11 duiken te maken op het great barrier reef! En de dag erna ga ik een dagje de jungle in en dan heb ik nog 1 vrije dag in Cairns voor ik weer verder ga. Dan vlieg in naar Adelaide, waar ik 2 dagen ben. Dan vertrek ik voor 2 dagen naar Kangaroo Island (waar ik dan ga sandboarden!) en kom ik voor 1 dagje weer terug in Adelaide. Dan ga ik op tour naar de Grampians en de Great Ocean Road, waar ik 3 dagen over doe, met als eindpunt Melbourne. Daar blijf ik dan nog 1 extra dag voor ik de nachtbus naar Sydney pak. Daar ben ik dan op een donderdag. En de zaterdag doe ik een dagtrip naar de hoofstad van Australie: Canberra. Zondag is dan mijn laatste dag in Sydney en maandagochtend vroeg vertrek ik dan naar Griffith, naar de farm.

Wat een verhaal weer, maar jullie zijn weer bij! Tot de volgende update! Xxx

Reacties

Reacties

marjo

Dat zijn weer heel veel belevenissen! en wat gaat de tijd snel.. al haast weer op stap naar de volgende uitdaging. geniet van je laatste dagen bij je gezinnetje.

Kirsten

Mooie belevenissen weer! ik moest lachen om jurkje aan een gaan, go Shar! Knuffels

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active