Sharon naar Australie

Happy Newyear, nieuwjaarsduik,ziek en geslaagd!

Happy newyear! Gelukkig nieuwjaar! En natuurlijk de allerbeste digitale wensen voor jullie! Het jaar is alweer 15 dagen verder. En had ik al gezegd dat de tijd vliegt ;).

Boxingday was de laatste update voor jullie, dus zal ik verder gaan met mijn avonturen met 3e kerstdag. Oftewel 27 december. Die dag met ik samen met Julie de ferry opgestapt om de Parramatta river eens af te varen. Opgestapt bij Circular Quay en eerste stop was Cockatoo Island. Een eiland waar de eerste gevangen uit Engeland aankwamen en gevangen zaten. Daarna heeft het tot 1991 gediend als scheepswerf en droogdok en tegenwoordig kan je er kamperen. Leuk om rond te wandelen en wat vam de geschiedenis mee te krijgen. Vanaf Cockatoo island weer de ferry op naar Sydney Olympic park en Bicentennial park. Daar hebben we fietsen gehuurd. Eindelijk kon ik na 4 maanden weer eens een rondje fietsen, met helm op natuurlijk!

De volgende dag begon het werk gewoon weer en een leuke twist was dat de potty training was begonnen. Niet dat JJ daar om gaf, want aangeven dat hij moest plassen deed hij niet. (Maar nu 3 weken verder gaat het steeds beter). Dus ik heb laatste 4 dagen grootendeels op het toilet doorgebracht :p

Op oud en nieuw heb ik tot 1 uur gewerkt en 's avonds zouden we naar Dudley Page reserve gaan met een grote groep voor het vuurwerk. Maar uiteraard moest ik eerst oliebollen bakken om mee te nemen. Dus 50 oliebollen later was ik er ook weer klaar mee. John had er alvast 4 voorgeproeft en vond ze heerlijk! Om half 5 waren we bij het park, dat om 6 uur open ging. Maar de rij was gezellig en alvast een oliebolletje uitgedeeld om in te stemming te komen. Toen de deuren van het park opengingen en we door de 'strenge' controle (geen drank toegstaan, wel binnen gekregen) waren, zaten we vooraan in het park met een prachtig panorama uitzicht over de burg/opera huis/haven! Tot een uurtje op 9 hebben we zitten picknicken en borrelen en was het al super gezellig. Om 9 uur begon de vuurwerkshow (voor de kinderen die 12 uur niet redden). Het was prachtig om te zien en er was zelfs een soort waterval van de brug met vuurwerk! En dit was nog niet eens het echt vuurwerk. Na deze show ging de DJ was harder en zijn we op de 'dansvloer' gaan dansen tot half 12. Terug naar ons plekje waar mensen al aan het dringen waren hebben we afgeteld en toen begon de grootste en mooiste vuurwerkshow die ik ooit heb gezien. Zo mooi dat ik vergeten ben foto's te maken, maar op youtube is hele show terug te zien ;). Na de show liep het park leeg en hebben we nog even met de security staan kletsen en daarna zijn we verstandig naar huis gegaan. De volgende dag was ik alleen in shock, want mijn uber was beetje prijzig.

Maar 1 januari is ook de dag voor een nieuwjaarsduik. En laat ik die nu alleen doen als ik in een warm land ben. Dus dit jaar mocht ik weer. Er was door een Nederlander een nieuwjaarsduik georganiseerd en met 300 hollanders stonden we op Bondi beach, met unox muts en al. Even het volkslied zingen en toen was het tijd om te zee in te rennen! Het water was heerlijk, maar de golven waren best hoog. Dus na golf 1 verloor ik bijna mijn bikinibroekje en was het tijd om weer op te drogen! Op het strand omringt met Nederlanders heb we gezellig zitten kletsen en konden we zelfs een broodje kroket halen (de slechste maar lekkerste kroket in tijden). Alleen de beloofde snert was er niet, maar dat had ik laatst al op gelukkig! Aan het einde van de dag was er nog een afterparty in scubar. Daar verkochten ze voor de gelegenheid ook ollibollen en appleflappen, hahaha... De avond was supergezellig met iedereen, lekker de hollandse meezingers meebleren en ik heb zelfs even in de polonaise meegelopen!

Gelukkig was 2 januari het weekend pas begonnen en ik moet zeggem dat ik niet onwijs veel heb gedaan. Maar zaterdag ben ik naar Mathilda de musical geweest, heel erg leuk. Met alle special effects en kleine kinders op het toneel zat ik echt te genieten. En heb ik zondag de eerste 2 duiken van 2016 gemaakt.

Eindelijk weer terug naar het normale ritme zou je denken, maar het is nog steeds (tot eind januari) vakantie. Dus heel veel activiteiten gaan nog niet door. Maar JJ en ik vermaken ons wel. Dus de werkuren vliegen om en JJ en ik hebben het echt heel gezellig. Na 4 maanden zijn we helemaal op elkaar ingespeeld denk ik. Hij gaat nu 3 dagen maar pre-school, dus ik heb hem alleen maandag en donderdag de hele ochtend, maar elke ochtend tot hij weggaat zien we elkaar ook en bouwen we een trein. En JJ is sinds een paar dagen helemaal into: "we gaan op berenjacht"! Hij kent het boek in iddels uit zijn hoofd en de expressie erbij is goud waard. En zwemmen is nog steeds zijn favoriet, dus met dit lekkere weer gaan we zo vaak mogelijk zwemmen. Mijn werk is bijna geen werk te noemen ;)

En vorige week was het Julie haar verjaardag en had er maar een goed meerdaags evement van gemaakt. Dus woensdagmiddag was haar verjaardagslunch, 's avonds uiteten. Donderdag de stad in, vrijdag rustdag en dan zaterdag beach en bbq. Alleen ging dat voor mij even anders. Vrijdagmiddag was ik even sushi gaan eten. En dat ging even helemaal mis. Ik ben nog nooit zo beroerd geweest en de dokter was het met me eens: voedselvergifteging. Bah bah bah. Uiteindelijk heb ik me 4 dagen niet helemaal goed gevoeld, maar inmiddels ben ik er weer bovenop. Ik moet alleen zeggen dat de geur van sushi me nu al misselijk maakt. Dus even geen sushi voor mij.

Afgelopen week was rustig. Naast het werk rustig aangedaan, want het was veel de heet om echt iets te ondernemen. Wel even wezen shoppen op dinsdag en gister wezen zwemmen voor mijn divemaster cursus. Je moet totaal 5 zwemonderdelen doen en heb er nu 2 afgerond. Was best trots op mijn 400 meter in 9 minuten, en dat met schoolslag! En vandaag had ik eindelijk mijn praktijkexamen van de emergency oxygen provider. Geslaagd!!!

Komend weekend wordt weer een weekendje duiken en volgende week ga ik naar de paardenraces. En dan staat Australia day weer voor de deur.

P.s. De volgende au pair heeft Caroline gevonden, dus ik heb officieel nog 7 werkweken te gaan. Niet normaal!

Tot de volgende update!

Reacties

Reacties

Natasja

Hey nicht, wat super dat je zoveel te gek
Leuke dingen meemaakt. Geniet van je mooie tijd. Dikke x

Marjo

Weer een heerlijk verhaal.
nog maar 7 weken ! geniet er maar van.

Marcella

Woh, 7 weken, ik weet hoe dat voelt! Dubbel!! Geniet van elk moment x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active