Sharon naar Australie

Merry Christmas en ja ik heb de storm overleefd!

Merry boxingday en vanuit het zonnige Sydney zal ik jullie weer eens een update sturen. Best leuk kerstkadootje denk ik zo ;) Sorry dat het wat langer duurde, maar zelfs hier is het richting de feestdagen iets drukker dan normaal. Want dat de tijd vliegt heb ik volgens mij al vaker gezegd, maar de laatste 3 weken waren om voordat ik met mijn ogen kon knipperen. En ja de tornadostorm in Sydney heb ik overleefd. Niks want een hollandse meid nog niet gezien heeft im Nederland. Het was vooral erg harde wind (213 km/h) en grote hagelstenen. Maar na een middagje was het weer voorbij en ging de zon gauw weer schijnen

Met de familie gaat alles goed. John is tussendoor nog even naar Perth geweest voor business, maar is nu eens hele dagen thuis met de feestdagen (tot aan het nieuwe jaar). Caroline is vooral moe, maar krijgt steeds meer slaap. Wat betekend dat Joshua ook beter gaat slapen 's nachts. Dat mannetje groeit als een tierelier en ook de eerste babyhapje hebben hun intreden gemaakt. We (caroline en ik) maken al zijn hapjes vers in de thermomix en hij houdt ervan. Het is wel een kliederboel om hem te voeren, maar ik vind het leuk om te doen. En Joshua kan nu rollen van buik naar rug, maar de andere kant op heeft hij nog niet helemaal uitgedokterd. JJ veranderd ook met de dag. Pre-school doet hem echt heel veel goed. Zijn spraak gaat met sprongen voor uit, hij wordt wat assertiever en is ineens helemaal in het verven/kleuren en tekenen. Dus dat is nu bijna een dagelijks ding. Maar treinen staan nog steeds op 1 hoor, elke dag maak ik nog steeds een mooie nieuwe treinbaan.

De zomervakantie is hier sinds 16 december begonnen, dus alle activiteiten zijn er voor de komende 6 weken niet meer. Muziekles, bibliotheek, playgroup.. Ze houden allemaal vakantie. Dus het is tijd voor nieuwe activiteiten. En de leukste die we tot nu toe geprobeerd hebbeb is little dynamo's. Een grote indoor playhall, waarim ze kunnen klimmen, klauteren en van glijbanen afkunnen. En ik vond het net zo leuk als JJ. En 2 weken terug heb ik voor het eerst ge-babysit. John en Caroline hadden een kerstdiner met al hun werknemers en JJ had ik om 7 uur in bed. Dus dat was een avondje op de bank aan de duiktheorie.

Het duiken gaat goed. Ben bijna aan de minale 60 duiken om divemaster te worden, maar dat is meer bijzaak. Het lesgeven en de skils demonstreren aan de studenten, daar gaat het om en dat lukt elke week beter. Het is even een manier vinden in het lesgeven wat bij jouw past en dat is me nu wel aardig gelukt. Dus theorie afronden, nog wat mini examens en dat ben ik er bijna. Dat kan ik sowieso afronden voor eind februari! En de vrijdagen gebruik in nog steeds voor fun dives (niet lesgeven). 2 nieuwe duiklocaties een bekeken, southerland point en shelley beach. Southerland point was leuk, maar lastige entree/exit en toen viel ik nog eens flink hard om mijn stuitje. Maar shelley beach daarentegen was fantastisch. Het zicht was 10+ meters en ik had tot die dag nog geen enkele wobbegong shark gezien, maar na 1 duik had ik er 7 en wat zijn die beesten mooi. En de 2 duik had ik er nog eens 2 gespot. Dus nu snap ik waarom sommige het wobbegongcity noemen. Daar ga ik sowieso nog eens duiken. Helaas is mijn duikbuddy Paris vertrokken. Ze was klaar met haar au pair termijn en is verder gaan reizen. Maar in februari gaan ik samen naar Melbourne met Julie en per toeval is Paris er ook, dus zien we die ook nog even.

En naast het boeken van een weekendtrip naar Melbourne is ook mijn gopro binnen gekomen. Helemaal happy, maar ik heb hem nog niet gebruikt (want ik kad nog geen memory card en ik mis nog wat assesoires).

De vrije tijds momenten zijn afgelopen 3 weken wel bijna constant ingevuld geweest, zowel de avonden door de weeks als de weekenden. Zo ben ik afgelopen 3 weken 2 keer naar de moonlight cinema geweest. Dat is net zoiets als de pleinbioscoop in Rotterdam, maar dan in een park. En hier is het iets sneller donker, dus begint de film op een prima tijd. Die moonlight cinema is er tot maart, dus wie weet zitten er nog wel een aantal bezoekjes bij. Zondag 6 december ben ik naar Rotal National Park geweest om opzoek te gaan naar de figure 8 pools. Samen met Julie en Eva in de auto naar een parkeerplaats in de buurt gereden en vanaf daar moesten we nog een uur wandelen. Berg af was niet zo'n probleem, maar eenmaal bij het strand aangekomen moesten we nog een flink stuk over rotsen klauteren (en dat op slippers), maar bijna heelhuids aangekomen (ik heb natuurlijk wat schrammen opgelopen). Het komische is dat er uiteindelijk maar 1 echte 8 pool was, maar het was er wel heel mooi. Het is een stuk rots waar je alleen met eb kan komen en dan blijft er wat waren hier en daar in de pools staan waar je in kan zwemmen. De wandeling terug ging iets soepeler over de rotsen, maar berg op viel me toen iets meer tegen. Uiteindelijk bij de auto aangekomen vonden we een boete onder de ruit. Haha 12 dollar parkeergeld waren bij de ingang vergeten te betalen, en dat was de boete. Dus daar konden we mee leven. Daarna zijn we nog naar Bundeena gereden en op het strand even geslapen en 's avonds op de weg terug in Cronulla gegeten.

Ben inmiddels ook bij de operabar geweest. Daar heb je super mooi uitzicht over de bus en het operahuis. Dat uitzicht gaat niet vervelen en in het donker is het weer heel anders :)

Kerst wordt hier grootst gevierd. En dan begint al vroeg in december met allerlei kerstfeestjes, borrels, barbecues en christmas carols op het strand. Dit allemaal voordat kerst met de familie is. Een kerstbabrbecue had ik op de duikschool op 13 december en dat was vooral erg gezellig! Met Jamie en Marcos veel zitten kletsen en ook over een eventueel toekomst in duiken (zijn toch de leuke dingen om over na te denken) Maar het vlees ging als een speer, desalniettemin ik heb toch nog 1 hamburgertje kunnen scoren. En afgelopen zondag ben ik naar coogee beach geweest voor de Christmas Carols. Op het strand met een zelfgebouwde burger van mac donalds hebben we zitten luisteren naar vooral vals zingend talent uit de buurt, maar het afsluitende vuurwerk was weer prachtig!

En na vandaag is de kerstgekte weer over. Maar niet voordat ik jullie vertel hoe mijn kerst was. De woensdag voor kerstavond hadden we bij ons thuis een soort pre-kerstlunch met Caroline haar ouders en John zijn zus en haar zoon. Das was heerlijk en ik heb vooral met JJ en Carl gespeeld. Kerstavond waren we uitgenodigd bij Caroline haar ene zus thuis met de familie van Carolines kant en de zus van haar man (plus kinderen). Het eten was heerlijk, maar veel. Ik heb met de kinders gespeeld en veel gekletst met Ken (de vader van Caroline). Hoewel kletsen? Het is vooral luisteren naar wat hij allemaal te vertellen heeft, maar wel interessant, alleen geen speld tussen te krijgen. 1e kerstdag heb ik als eerst met mijn ouders gefacetimed. Dat voelt dat toch even als kerst thuis. Na het facetimen ging ik naar beneden en was JJ super blij dat het kadootjes uitpakken kon beginnen. Kadootjes doen ze in Australië, of tenminste bij familie Vagenas, alleen op kerstdag. JJ is zoooooooo onwijs verwend dat is niet normaal (en dat vond ik al na alleen de kadootjes die ochtend), maar hij was ook wel heel blij met mijn kadootjes, net als Caroline, John en Joshua. Ik ben ook verwend. Voor mijn gopro camera kreeg ik van John en Caroline een geheugenkaartje van maar liefst 128 gb, dus ik kan nu 8,5 uur filmen in HD voordat het kaartje vol is! Wauw.... En van JJ en Josh heb ik een handgemaakte kerstbal gekregen waar het operahuis op staat en hun namen (foeilelijk, maar een mooie herinnering). En van de 'extended' familie (caroline haar zussen en haar ouders) heb ik een mooi windjack gekregen, want de sweater die ik van mitch bij me heb vinden ze te groot, hahaha. Na het einde van de ochtend gingen we naar de andere zus van Caroline voor de kerstlunch. Daar kregen alle kinderen nog meer kado's en was de lunch weer enorm uitgebreid. Iedereen moest wat meenemen, dus ik had mijn zomerse tiramisu gemaakt. Was een hit volgens mij, want voor ik kon proeven was die op...oepsie... Maar wederom een heerlijk relaxte, leuk en gezellige dag.

Vandaag op boxing day doe ik lekker niks. Ik ga even niet duiken, omdat ik wat last van mijn oren had afgelopen week. En in de stad wil je nu niet zijn. Op boxingday start hier de mega sale (soort black friday in Amerika) dus dat hoeft voor mij niet. Misschien later op de dag nog even de deur uit, maar dat zien we wel als de tijd rijp is!

Voor nu nog een hele fijne kerst en ik wens jullie alvast een goede jaarwisseling!! Want voor dit jaar houd ik het gezien met bloggen :p

Reacties

Reacties

Ina Droger

Wat heb jij het heerlijk daar. Leuk om te lezen. Geniet er van

Barbara de Groot.

Ik heb weer genoten van je verhalen en foto's.Lieve Sharonwij wensen je een gezond en voorspoedig 2016.
En nog een prachtige tijd in dat heerlijke land.
Groet uit Brielle

Riet van Binsbergen

Ik geniet steeds van je verhalen over al je belevenissen,
en dat zijn er nogal wat. Ook de foto's vind ik erg mooi.
Wij waren met de Kerst bij onze oudste zoon in
Maastricht, met uitgebreid eten en wandeling in de mooie stad.
Lieve Sharon,voor het nieuwe jaar wensen we je alle goeds
en veel nieuwe belevenissen.
Groeten uit Brielle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active