Sharon naar Australie

Zomer, kerstboom en de Sint in huis gehaald

De zomer is op 1 december officieel ingegaan en de kerstboom is opgetuigd. Beetje rare gewaarwoording. Hoewel dit niet de eerste kerst is die ik in een warm land viert, maalt het optuigen van een kerstboom wel een verschil. Deze twijfelachtige eer om de boom te versieren was ook aan mij toevertrouwd, maar het is gelukt. En ik had de piek voor JJ bewaard! Dus laat de kerst dan maar komen. De tijd hier vliegt, dus voor ik het weet is het zover. Moet mog wel kerstinkopen gaan doen.

Sinterklaas daarentegen kennen ze hier niet. Wel al een aantal keer proberen uitte leggen, maar ze vinden het wat vreemd. Toch is Sinterklaas een beetje in huis. Want het pakket van mijn ouders is binnengekomen. Een kleine greep van de inhoud: chocoladeletters, pepernoten, kruidnootjes maak mix, stroopwafels, blikje snert en oliebollenmix (en nog zooooo veel meer). En nu ik dit schrijf knabbel ik ook nog op een truffelkruidnootje, dus het is net alsof ik thuis ben als ik me ogen sluit.

Maar wat heb ik de afgelopen twee weken weer uitgespookt? Grotendeels natuurlijk werk. Heb extra uren gedraaid, dus had doordeweeks iets kinder vrije tijd. Met JJ gaat het goed, wat een lekker ventje is het toch. Hij is afgelopen week voor het eerst 2 dagen achter elkaar gaan proefdraaien op pre-school en hij vindt het super leuk. Het is meer Caroline die het moeilijk vindt, maar dat is vast een mammading! En ook Joshua maakt het prima. Wordt al een grote baba (zoals ze dat hier zeggen). En heb nu al een aantal keer echt even op Josh gepast. Hij is zo vrolijk en lacht vrijwel constant als je hem wat aandacht schenkt. Alleen de nachten voor Caroline zijn nog wel zwaar, want slapen doet hij niet veel. Ook John en Caroline maken het goed. Caroline is wat moe, maar we hebben de laatste tijd wel veel tijd om te praten. Dus dat is wel erg gezellig. En John werkt gewoon hard door en gaat binnenkort voor een tripje naar Perth en in januari een paar weken naar Peru.

Dan heb ik sinds de laatste blog weer 9 duiken extra. Waarvan 4 voor mezelf en 5 in het kader van mijn DM. Elke DM-dag (zo zal ik het maar noemen) is weer anders. Maar het is leuk als ik mag uitleggen,zowel boven als onderwater. Maar dat is tevens ook het lastigste van alles. Want ze moeten het wel begrijpen. Er was dus 1 chinese student die ik 1-op-1 even mocht begeleiden. Het begon al bij leren zwemmen (waarom ga je dan duiken?) en daarna masker afdoen onderwater en weer op. Totale paniek en het kostte veel geduld en jip en janneke engels met veel handgebaren en dan nog... Maar eindstand heeft hij wel leren zwemmen (zonder op een hond te lijken) en heeft hij 1x succesvol zijn masker af en weer opgedaan. Daar doe je het toch voor.

En naast het werk en duiken (en leren, maar dat ter zijde) heb ik toch ook nog wel tijd over voor een sociaal leven. Ik ga er in de weekenden graag opuit als ik klaar ben met duiken. Zo was ik vrijdag 20 november in een park even wat gaan drinken met Julie en Eva. En daar hebben we toch de meest bijzondere mensen gesproken. Ze spraken ons aan. 3 gesprekken begonnen met de vraag of we scandinavisch waren en het vervolg was wisselend maar vreemd. De dag erna zijn we bij de 'beste' thai in Newtown gaan eten. En het was erg druk en de menukaart zag er goed uit, maar er liep zo'n beetje 50 man aan personeel. En daar werd ik nogal nerveus van. Constant je glas water bijvullen na 1 slok. Bord weg als je je laatste hap nog in je mond had. Naar je buigen en knikken en vragen of alles naar wens was en zelfs de rijst mocht je niet zelf opscheppen. Laat maar zeggen dat ik hier niet snel terugkom.

De zondag erna was alles behalve gepland, maar wel een toffe dag. Het begon met een helikoptervlucht (via via kon ik ineens mee met 2 meiden die ik 1x had gezien). Maar hoe gaaf was het toen helikopter echo-yankee-delta opsteeg vanaf bankstown richting sydney harbour. We vlogen over het olympisch park, de parramata rivier af, zo over de harbour bridge, rondje door de haven en terug. Echt super mooi! Een ervaring rijker. Na de helikoptervlucht ben ik naar North Sydney gereden en daar Eva opgehaald om naar Palm Beach te rijden. Lekker geluncht en vervolgens naar de vuurtoren omhoog gewandeld. Mooi uitzicht, altijd goed voor foto's (die ik er snel weer eens zal opzetten). Weer beneden zaten we nog even aan het strand te kletsen, toen liepen er 2 hollanders langs die ons aanspraken. Mee aan de praat geraakt en ze maar een lift terug aangeboden (want ze waren met het ov). Leuk mee zitten kletsen en ze wonen nog bij mij om de hoek ook. Daarna ben ik nog naar de bioscoop geweest voor de laaste hunger games film. En zelfs dat was een nieuwe ervaring. Het was een soort Imax theater, maar dan nog luxer. Naast en extra breed scherm, optimaal geluid, hadden ze ook nog van die leren brede stoelen waarbij je met knopjes de voetensteun omhoog kon doen. Ik heb dus liggend de film gekeken. Heerlijk!

En vorige week was Paris jarig. Gingen we een hapje eten en eindigde we in de karaokebar. En dat op een woensdagavond. Je moest zo'n kamertje huren voor een uurtje en dan konden we helemaal los gaan. We waren met z'n 8 en ik heb me meer dan goed vermaakt. Keeltjes waren bij de meeste goed gesmeerd en ik heb nog uit volle borst do-re-mi van de sounds of music meegezongen. Ik ben niet zo fan van een microfoon, maar zonder vond ik het wel leuk om te zingen.

En deze week is rustig zover. Gisteravond wel met Caity en Julie uiteten geweest bij de sushi train, maar het komend weekend staat alweer goed vol.

Ook oud en nieuw krijgt een beetje vorm, want we gaan naar een park met uitzicht op HET vuurwerk en 1 januari ga ik naar de dutchies nieuwjaarsborrel (mits er genoeg aanmeldingen zijn) voor een nieuwjaarsduik, bakkie snert en een broodje kroket....

Tot de volgende blog xxx

Reacties

Reacties

marjo

weer leuk, zo'n reisverslag.
je bent lekker bezig zullen we maar zeggen.
klinkt allemaal heel leuk. en dan nog de foto's erbij, toppie.

Muttie

Fijne Sinterklaas, down under! XXX
Season greetz to all over there : )

Muttie

Merry xmas, lieverd! ) & <
Prettige dagen met de Vagenas family! XXXX
Succes, met Tiramisharon maken & oliebollen bakken :)

Marcella

Klinkt super weer! Ik lees al je blogs, hoor!

Groetjes uit rainy Holland

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active