Sharon naar Australie

Surfen, duiken, genieten! &leren...

Jaaaaa het is gelukt! Ik heb niet 1 maar zelfs meerder golven op mijn surfboard gestaan. Kortom surfweekend was geslaagd. Maar even terug naar het begin. Vrijdagavond ging het surfkamp beginnen. We zouden in het centrum opgepikt worden met een bus en die zou ons naar de locatie rijden. De bus bleek een oud barrel te zijn, maar er konden toch 8 mensen in en 2 bestuurders. De achterbank was voor alle tassen. Onze chauffeur (en instructor) was Rob. En als je aan een sterotype lang-harige blonde en gebruinde australische surfer denkt, dan kreeg je Rob. Genietend van het leven, lachen om alles en tof maar bijzonder persoon (blootvoetslopende hippie). En zijn bijrijder (en instructor) Elliot, een brit die er ook wel zin in had. De rit was lang, onderweg gestopt paar keer gestopt, maar om half 1 kwamen we aan. In Palm Pacific stonden onze dorms en hadden we een meer aan de ene kant en strand aan de andere kant. We kregen een soort rondleiding in het pikkedonker! De volgende ochtend ging alles op z'n dooie gemakkie met weinig structuur, maar het voelde wel als vakantie. Na het ontbijt was het wetsuit aan en op naar het strand voor de ochtend sessie. Na wat theorie gingen we al snel het water in om het gevoel van de golven te krijgen. En daarna nog wat meer theorie over hoe je moest beginnen met paddlen en hoe je op het board moet liggen. We hadden allemaal foamboarden voor beginners en die zijn lang, maar die van mij was dubbel zo lang als ik. Iets wat klunzig kwam ik toch de ochtendsessie door. Daarna was het tijd voor siesta, stand up paddeling bij het meer en wachten op de lunch. Het stand up paddlen ging wel aardig, maar het meer wat ook maar tot je enkels diep, dus als je omviel stapte je er als het ware van af. Voor de middagsessie gingen we de bus in, opzoek naar een strand met beginnersgolven. We kwamen uit bij Seal Rocks en kregen theorie over het opstaan. Ik kreeg van Rob (die overigens echt een hele goede leraar is) een anders board. Kleiner, maar breder (wat goed is als je evenwicht wat minder is). Wij weer het water in en aan de slag en uiteindelijk kon ik wel opstaan, maar kukkelde ik er ook direct weer van af. Maar begin was er. Al met al best vermoeiend, dus na het avondeten ben ik ook niet al te laat gaan slapen. 'S nachts nog geteisterd door 8-potige-zwarte-grote-monsters, maar mijn kamergenootje van een held en ik leef nog. Dus iets wat vermoeid verscheen ik zondag aan het ontbijt, maar dat was verrukkelijk. Het weer was iets minder, dus de zoektocht naar golven zou interessant worden. Wij weer de bus in en de stranden zagen er niet ideaal uit (volgens Rob). Dus we gingen ook nog een beetje sightsee-en en bij een vuurtoren gaan kijken. Na de rondleiding was het tij wat hoger en waren er bij Seal Rocks wel wat golven. Na een hilarische warming up en de herhaling van de theorie gauw het water in en aan de slag. Dit keer zeer succesvol en een paar golven goed meegepakt en tot het strand gewoon op mijn board blijven staan. Nu waren we met een gopro gefilmd,maar of de filmpjes ooit nog doorkomen is nog wat onduidelijk (zou wel leuk zijn). Na deze sessie was het lunchen, inpakken en terug na Sydney. Een erg geslaagd weekend en ik had niet eens veel spierpijn!

De week na het surfkamp ging echt als een sneltrein. De dagen vlogen om. En van dinsdag tot vrijdag was John in Melbourne, maar Caroline en ik werkte als een geoliede machine samen. Een erg leuke week dus en voor ik het wist was het alweer weekend. Vrijdagavond bleef ik voor de verandering eens thuis, want zaterdagochtend mocht ik om 8 uur beginnen op de duikschool.

Divemastercursus dag 1. Theorie is zelfstudie, dus op de duikschool gaat het om de vaardigheden. Ik zou meedraaien met Markoz (mijn instructeur voorlopig) die de open water cursus aan wat studenten gaf. En ik zou alleen gaan observeren. Maar alles begon heel anders dan gepland. Markoz zat opgesloten in zijn kelder en dus de studenten waren er al maar de instructeur niet. Dus ik kon meteen aan de slag. Samen met Barry (die ook DM wil worden) mochten we de studenten al hun gear laten passen en verzamelen, interessante taak. Prima gelukt en nadat Markoz er was vertrokken we naar Freshmans bay. Daar liep ook het observeren niet zoals ik dacht, want ik mocht meteen skilss gaan uitleggen, voordoen en afnemen. Wel heel leuk om te doen, maar alles ging gewoon de hele dag chaotisch. Het is wel een hele andere tak van duiken, want al je focus is bij de cursisten. Dus ondanks dat de duik niet dieper dan 6 meter was, ben ik aardig in het diepe gegooid. Dus om even te relaxen ben ik 's avonds met Eva gaan eten in Darling Harbour waar we ook vuurwerk hebben gekeken!

Zondag was dag 2 en verliep de dag veel gestructureerder. Ik kon nu echt observeer en hoefde alleen toezicht te houden (wat nog best pittig is want iedereen wil een andere kant op en stilzitten doen ze niet). Dit voelde in ieder geval een stuk aangenamer voor mij en hebben we als groep 2 mooie duiken kunnen maken. Ik was wel beetje moe en Markoz blijft maar informatie spuien, dus me hoofd liep over. Thuis gedoucht, materiaal gewassen en lekker weer uiteten. Dat is wel echt een relax mommentje. Maar vroeg naar huis want ik zat in te storten.

Deze week vliegt ook weer om, maar ik heb ook lange dagen gemaakt. Het is een beetje ziekenboeg hiero. Dus bood ik Caroline aan om hele dagen te draaien (van 7-7), zodat zij even kan uitzieken. JJ en Joshua zijn ook aan het kwakkelen en ook John voelt zich niet top. Ik voel me prima, maar neem wel extra pitamientjes! Ik heb wel wat beters te doen dan ziek te worden. Maar so far so good. Ook de temperatuur zal wel helpen. Deze week is lente (zomer) echt begonnen, niks geen regen meer. Maar het kwik zit redelijk vaak boven de 30 en voor morgen voorspellen ze 39 graden. Dus ik duik het water maar weer in, afkoelen en hopelijk mooie dingen zien.

Tot de volgende update! Xxxx

Reacties

Reacties

Muttie

Leuke update! Alvast een heel fijn weekend, lieverd! Lente met 30+ gr. Dat gaat vast lukken!
Geniet van zon,zee & duiken

Helma

Wat ben jij aan het genieten duiken en surfen en ik weet niet wat nogmeer genieten he meisje je kan een boek schrijven als je terug kom .nou meisje tot het volgende verhaal groetjes Helma en een dikke kus xxxxx
Oja het is hier slecht weer

Marjo

Wat een heerlijke verhalen, zie het zo voor me ! komend weekend weer op het water ? lekker hoor met zulk weer ! hier lekker windje (tot windkracht 9 !) blaadjes haast van de bomen. lekker hoor.

michel

Hoi shar super dat je zo naar je zin heb en dat je leuke dingen bent aan het doen groetjes van ons xxxxxx

Mia

Fijn dat alles goed gaat en wat een variatie alles kunner ben je leuke verhalen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active