Sharon naar Australie

Blue Mountains, Palm beach en exciting news!

De Blue Mountains waren fantastisch mooi! Daar ben ik samen met Julie en Eva een weekendje naar toe geweest. Van te voren hadden we een hostel geboekt in Katoomba en zaterdagochtend zaten keurig optijd in de trein. De reis duurt 2 uur en wij zaten dus gezellig te kletsen om te heen weg! Maar wat bleek, we zaten in een stiltecoupe. (Elke 1e en laatste wagen van een trein,wist ik niet). Maar goed zachtjes door geluistert en met stralend weer kwamen we in Katoomba aan. Het kostel zat op 500 meter van het station en hadden we zo gevonden. Het was nog te vroeg om in te checken, maar we konden wel de tassen in de luggageroom zetten, dat scheelde wat gezeul. Toen zijn we naar scenic world gegaan, de toerische trekpleister van de Blue Mountains, waarbij we met een kabelbaan, skyway en treintje het gebied inkomden en over houten vlonders over the walkway konden lopen. Het treintje vond ik echt fantastsich! De treinrails is maar 310 meter lang, maar je daalt 250 meter af. En dat doe je met 52 graden stijl! (de stijlste baan die er is). Beneden kwamen we op de walkway uit en hebben we de grootste ronde gelopen, maar het was eerlijk gezet niet zo bijzonder. Tussen alle bomen door en weinig van de omgeving te zien. Aan het einde van de wandeling zijn we met de kabelbaan weer omhoog gegaan om vervolgens met de skyway over het dal naar de andere kant te gaan. Dat was wel mooi uitzicht. En het was maar goed dat zo'n meneertje van het park vertelde dat de 3 rotsen in de verte de three sisters waren, want dat hadden we even niet door. Maar daar hebben we nog even foto's staan maken en nog wat rond gelopen. Toen hebben we wat gedronken in een cafeetje en hebben we de bus terug naar het treinstation genomen, om vervolgens naar het hostel te lopen en in te checken. We hadden een familyroom met eigen badkamer en alles wat je nodig had was er. Niks bijzonders, maar prima! Daar hebben we even gerelext tot etenstijd. Bij een thai hebben we heerlijk gegeten en bedachten we dat we nog wel een leuk cafeetje konden opzoeken. Maar een keiharde afterdinerdip sloeg in en gingen we toch maar slapen.

De volgende ochtend was ik dus alleen keivroeg wakker en sliep de rest nog. Dus ben ik uitiendelijk gaan douchen en aankleden en wat drinken enzo gaan halen in de supermarkt. Toen ik terug kwam waren we zo goed als ready to go en na het uitchecken hebben we eerst nog ontbijt gehaald. Daarna zijn we op de trein naar Leura gestapt (4 minuten verderop) en daar naar de Gordon falls gelopen en vandaar door het natuurgebied naar de Leura Cascades! Daar waren een paar lookout point, wauw, prachtig gewoon. Heel mooi en idd was de blauwe gloed boven de bomen goed te zien. Na de filnke wandeling hebben we terug naar Leura gelift (goede reden dat mijn enkel wat ijs nodig had) en hebben in Leura geluncht (en gekoelt). Helaas zat er een grote dode vlieg in mij sla (en die zat er al een tijdje aan het vergane lijfje te zien), maar was het broodje erbij wel goed. En uiteindelijk hoefde ik niet te betalen (fijne service). Voetje weer terug in de schoen, paracetamolletje en op naar Wentworth falls voor de Charles Darwin route en dan weer een waterval. Het lopen ging allemaal wat langzamer, maar het was het toch wel waard! Aan het einde van de route weer terug gelift naar het station en dit kerr de trein terug naar Sydney, waar we nog wat hebben gegeten en toen snel naar huis en slapen!

Maandag ging de wekker weer optijd! En ging ik met JJ naar het park, music class en daarna naar het zwembad! Hij is het water niet meer uit te slaan en vindt het fantastisch (ik ook;)) De volgende dag was het weer omgeslagen en ben ik naar de playground in Alexandria geweest (overdekt) en daarna naar Mess&Learn, waar de kinderen van alles kunnen doen. Woensdag was het huishouddagje en ben ik 's middags naar Eastgardens geweest met Julie voor halloweenspullen. Donderdag was het weer weer beter en zijn JJ en ik eerst naar Booralee park geweest, daarna playgroup waar hij heeft zitten schilderen en Mascot Park als afsluitert van de ochtend (daar zijn de meeste vliegtuigen te zien). Vrijdag was het weer een kort ochtendje met JJ en stond ik 9.00 uur klaar om weer te gaan duiken.

Samen met Paris naar Abyss voor 2 guided shore dives. De duikplek Voo Doo ging niet door vanwege de stroming, maar we gingen naar 'the Steps'. De eerste duik zijn we bij de groep gebleven in het begin en saampies om het gemakje terug. Onderweg echt toffe dingen gezien, zoals cuddlefish, weedy seadragons en zelfs een kleine stingray. Tweede duik wilde we zelf ons eigen gang gaan en vertrokken we net voor de groep uit (dan heb je het beste zicht, want niemand stuift dan voor je eventueel zand op van de bodem). Onderweg kwamen we weer weedy seadragons tegen en dit keer nudibranches en 2 schildpadden!!! Super gaaf,maar ook de lucht in je fles raakt op, dus was het tijd om terug te gaan. Wij navigeerde netjes s/e, maar hadden blijkbaar toch het exitpoint gemist en kwamen 800 meter te ver boven. Dus helaas tegen de stroom in terugzwemmen, want onze lucht was bijna op. Maar dit mocht de pret niet deren. Na het duiken thuis nog even gewerkt en toen kon het weekend beginnen!

Halloweenweekend! Vrijdagavond begonnen we bij het trick of treat ball in El Topo, Bondi Junction. Ik was als Badman/woman en de meeste met wie ik was waren door een haai gebeten duikers+een haai ener was nog een agent (en natuurlijk stond de hele tent vol met verkleede mensen die ik niet kende) Een gezellige avond waarbij de alcohol bij vele flink vloeide, dus ik heb me prima vermaakt met al die dronken droppies om me heen! Zaterdag heb ik goed uitgeslapen en ben ik de stad ingeweest, maar niet veel bijzonders gedaan. 'S avonds ben ik naar Coogee geweest, Verkleed als vampier dit keer. We waren eerst bij een vriendin thuis, gingen toen naar een huisfeestje en eindigde in coogee bay hotel! Weer een gezellige avond, maar ik was wel wat vroeger thuis.

Zondag had ik afgesproken met een collega van papa, zijn vrouw en baby. Zij wonen ook in Sydney en we hadden afgesproken voor lunch in Manly. Prachtig weer en op de ferry er naar toe. Voor de werf afgesproken en al snel zag ik ze. Maar plannen wijzigde ook snel, omdat ik al eens in Manly was geweest wilde ze me graag Palm beach (het meest noordelijke strand) laten zien. En eigelijk ook alle mooie stranden ertussen, dus het werd een noord-sydney-roadtrip. De stranden die ik heb gezien zijn prachtig: Freshwater beach, Curl Curl beach, North Curl Curl beach, Dee Why beach, Collaroy beach, Narrabeen lagoon (prachtig), Avalon beach en ten slotte Palm beach. De autorit was erg gezellig en er was genoeg gesprekstof. En omdat papa nachtdienst had hebben we ook nog even gefacetimed. Zodat hij zijn kadootje wat ik mee had genomen (010 baby shirtje) opengemaakt kon worden. Dat was wel heel leuk. Bij sommige stranden stopte we even en wilde Michael mij de leuke plekjes laten zien. En dan bleven Natalie en Harvey even in de auto. Bij Palm beach hadden ze een prachtig strandtentje uitgekozen en trakeerde ze op een verrukkelijke 3-gangen lunch. Tussendoor mocht ik ook even Harvey de fles geven en viel hij zo bij me op schoot in slaap. Na de lunch een strandwandeling gemaakt over Palm beach. Wat heel grappig is, is dat de ene kant best wild is en vol surfers en de andere kant heel rustig en daar varen dan alle bootjes. Daarna stonden ze erop om mij thuis te brengen (wat echt wel een lange rit is, laat staan nog terug) en hebben we afgesproken snel weer te meeten. Wat een schatten van mensen!

Deze werkweek gaat snel. Maandag heeft JJ een orientatie op pre-school gehad, maar dat wordt hem niet. Gauw doorzoeken naar een passende pre-school, want hij is er helemaal klaar voor. Dinsdag zijn we naar music class geweest in plaats van maandag en daarn ook naar de bieb voor nieuw speelgoed. Woensdag was een 12,5 urige klusjesdag (met sushi als lunch, dus zo erg is dat niet). En vandaag weer naar de playgroup en wegens het aanhoudende regenachtige weer naar een indoor playground. Hopelijk wordt het weer nog wel iets beter, want dit weekend ga ik op surfkamp. Eens kijken of ik 1 golfje kan meepakken voor het weekend om is!

En dan het leukste nieuws (althans vind ik) van de dag! Ik heb me ingeschreven voor mijn Divemaster. De eerste stap naar professioneel duiken. En Jamie vroeg meteen al of ik doorging voor instructor, want dat zag hij mij al helemaal doen. Maar laten we het stapje voor stapje doen. Het eerste boek (ja het zijn er meer) heeft al 340 bladzijde aan theorie. Dus laat ik maar beginnen ;)

Tot de volgende upate! Xxx

Reacties

Reacties

Kirsten

Super tof dat je voor de Divemaster gaat! Leuk :) xx

Barbara de Groot.

Ik vind het leuk om je verslagen te lezen en de foto's te zien .Wij zijn in 1997 een maand inSydney geweest i v m werk van mijn man .Je begrijpt dat we op de vrije dagen heel wat gezien hebben.Dat je zo geniet van alles kunnen we begrijpen.nog een fijne tijd toegewenst.Hartelijke groeten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active