Sharon naar Australie

8 weken en mijn eigen duikspullen gekocht...

G'day mates! Ik breng jullie bij deze weer een nieuwe update!

Het werk gaat goed! Ik ben er alweer 8 weken en Joshua maakt het goed, Caroline is dairy-free (waar Josh van opknapt) en John werkt vooral heel hard.

Dat JJ jarig is geweest wisten jullie al, maar dat je met 3 jaar ook een stuk ondeugender wordt is nieuw. Hij is echt de grenzen zo nu en dan eens aan het opzoeken (en vooral bij zijn ouders), maar ik kan het wel aan. Ikheb hem wel laatst voor het 1st in de time-out corner gezet, want met eten gooien en dan niet willen opruimen..tsja dat werkt niet zo. Gillen, krijzen, moord en brand, maar na 3 minuutjes mocht hij er weer uit en had hij er weldegelijk wat van geleerd. Buiten dat gaan JJ en ik nog steeds graag opstap en vermaken we ons prima. Muziekles en Botany Playgroup blijven een hit en de dinsdag is nog open ter invlullen, want de bieb vind hij toch wat saai. Dus ik denk dat we binnenkort maar het vliegveld rijden en vliegtuigen gaan spotten. Daar maak ik hem wel gelukkig mee.

En dan was afgelopen weekend ook JJ verjaardagsfeest. Dat was erg leuk en gezellig. Ik was on monitor watch en entertainde de kinderen (die zichzelf grotendeels entertainde). De catering was gebracht, dus qua voorbereiding hadden we niet veel werk gehad en iedereen vermaakte zich prima. Dus dat was een hele leuke dag.

Maar ook mijn vrijetijd is erg leuk. Zaterdag 10 oktober was ik samen met Julie, Eva en Caithy naar Featherdale Wildlife park gereden. Met mijn autootje in het linksrijdende Sydneysche verkeer, dat was interessant, maar leuk! Lange heenweg want de gps ontweek de tolwegen (ja die zijn er binnen Sydney), maar de terugweg was sneller en ook nog over de harbour bridge! Het park zelf was leuk, veel koala's, maar niet veel bijzonderder dan wildlife zoo. Het meest vreemde was dat we online kaatjes hadden gekocht, maar die nergens hebben moeten laten zien. Dus we hadden ook gratis gekund ;). Op de terugweg zijn we nog in Mosman gestopt, de wijk in Sydney waar Eva woont. Daar in de zon even lekker geluncht. 'S avonds gegeten op de noodle market. Een aziatische foodmarkt die komende 3 weken in Hyde Park is neergestreken. Erg lekker en ook heel druk.

Zondags ben ik met Julie naar Manly geweest. Met de ferry heen om daar vervolgens naar sea aquarium sanctuary te gaan. Heel klein aquariumpje, maar nog wel even een presentaties over pinquins meegepakt. Daarna hebben we een stukje van de 'Manly scentic walkway alternative dog route' gelopen, maar het begon te regenen dus hebben we teruggelift bij 2 oudere dames in de auto. Toen hebben we bij een italiaan gegeten (en opgewarmd) voor we de ferry terug namen naar het centrum.

En het allerleukste wat ik nog niet had verteld (op deze blog dan) is dat ik mijn eigen duikspullen heb gekocht! Jeeeeej blijer kan ik volgens mij niet worden dus laat dat duiken maar komen. De week na de duiken bij de HMAS Adelaide ben ik naar Jamie van de duikschool gestapt en samen hebben we een mooie pakket samengesteld voor een nog mooier prijsje. Ik heb dan geen eigen wetsuit (maar heb er 1 van Jamie in bruikleen) en geen tank, maar dat vind ik niet erg. En het lastigste was geld van mijn rabobank overschrijven naar commenwealth, maar ook dat is gelukt. Dus sinds 12 oktober ben ik de gelukkige eigenaar van mijn eigen set! Die ben ik ook meteen de vrijdag erna gaan inwijden. Samen met Paris (een andere au-pair die ook duikt) met duikschool Abyss meegegaan op 2 guided dives. De eerste duik bij Schip rock. Prachtige wall op 14 meter diep met onwijs veel leven. Zoveel verschillende soorten vissen, sponzen en koraal gezien! Wauw gewoon. Zelfs cuddle fish and pineapple fish. En na de eerste duik wist ik zeker dat mijn spulletjes naar behoren werkte (wel zo fijn). De tweede duik was bij oak park. Ongeveer net zo diep en net zo mooi. Dus een mooie maar vermoeiende dag en dan toch 's avonds nog even op een rooftop bar een colaatje gedronken voor ik echt in slaap viel.

De dag erna was ik wel weer om 7 uur wakker, dus ik dacht: Laat ik met de duikschool mee duiken. Zo gezegd zo gedaan! Met de club naar Bare Island, waar de eerste duik niet zo dendert ging. Deze duik was veel beter, mooier en relaxer. Dus een goed begin van de dag. 'S middags heb ik flink gepowernapt, want 's avonds zou ik gaan helpen op een feest bij Julie haar hostmam (die werd 40). Een super fancy feestje waar we een beetje op de kinderen moesten letten, maar vooral mochten meegenieten van het luxe eten, drinken en de gezellige sfeer. Ze hadden ook een lolly-bar en een arcadegametafel, dus heb ik nog ouderwetse popping candy op en pac man gespeeld. Hoe leuk!

En vandaag kon ik niet duiken, omdat het weer wat tegenvalt. Maar ik ben gaan ontbijten bij Bills. Ik had een bowl met quinoa, noten, boekweit, yoghurt saus, pittige saus, koriander, kroten, avocado en een gepocheerd eitje (jammie, maar wel heftige ontbijtje) Daarna naar Aquabumps geweest een foto gallery van een man die elke dag een waterfoto neemt, meestal bij bondi beach! Zitten prachtige foto's tussen en John is er fan van. En daarna van Bondi naar Tamarama beach gewandeld, want er is Sculptures at the sea, zo er staan dan 107 sculpturen die best leuk zijn om te bewonderen. Sommige zijn stom, maar de meeste hebben wel wat. Ik zal de foto's nog laten zien.

En dit weekend ga ik er eindelijk op uit, weg uit Sydney. Ik ga een weekendje naar de blue mountains! Wordt vervolgt....

Reacties

Reacties

Nicole

Veel plezier ! Met duiken. Mocht je ooit vakantie hebben.... take the Greyhound to Airlee Beach and go on a live-on-board trip too tge diviethe Whit Sunday Islands! Baitreef, Steppingstones and Clusters will stun you! By Townsville ship wreck SS Yongala! And far up north From Cairns, fitzroy Island. Enjoy diving! Groetjes Nicole

celvin wille

Zo nu en dan check ik even in op je blog :) geweldig dat je het zo naar je zin hebt! we Skypen snel! groetjes Erika en mij!

Muttie

Heel veel fun @ Blue Mountains, lieverd!xxxx

Kirsten

Weer met heel veel plezier je blog gelezen! Echt tof van je eigen duikspullen! Lekker van genieten xx

marjo

Wat een leuke blog, en wat super leuk dat je nu je eigen duikspullen hebt... inmiddels al een paar weken dus ze zijn al niet nieuw meer :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active