Sharon naar Australie

Verjaardag JJ, duiken en meer...

Hallo! Ik zal mijn neus weer even laten zien op deze blog (en ja de beloofde foto's staan er nu ook op, het zijn vooral collage, maar toch!) JJ is inmiddels al lang weer opgeknapt, dus dat gaat goed. Joshua daarentegen heeft nog steeds problemen die niet duidelijk zijn. Hij heeft afgelopen week weer testen gehad in het ziekenhuis en moet morgen (9-okt) weer. Het probleem blijft zijn buik en darmpjes, dus hopelijk zijn ze er snel uit wat het probleem nu is. Caroline slaapt nauwelijks en is erg bezorgd, dus ik hoop voor iedereen snel op goed nieuws en een plan van aanpak. Verder gaat het gezinsleventje goed! Er was 2 weken public holidays, maar die zijn ook weer voorbij, dus alle activiteiten zijn ook weer begonnen. Music class en Botany playgroup vind ik de leukste, maar vooral het spelen in het park daarna blijft nummer 1. Lekker rennen, spelen met frisbee of bal en klimmen/klauteren is super.

En het was feest! 7 oktober is JJ 3 jaar geworden. 'S ochtends stond zijn kado al in de kamer: een nieuwe treintafel van thomas de trein incl. nieuwe onderdelen. Daarnaast nieuwe kleding omdat hij zo groeit en dan krijgt hij ook nog een groot bed (dat is besteld). Dit was wat hij van zijn ouders kreeg. Ik had ook 2 kadootjes: een houten klok van Thomas om te leren klokkijken en een grote vuilniswagen die geluid kan maken. Beide viel ook erg in de smaak :D. Daarna kreeg ik de eer om een proefcake te maken in de vorm van een vliegtuig en die met oranje icing te icen. Het idee was om dusty (van planes) na te maken. Ow en de cake moest ook dairy-free. Gelukkig is de cake gekukt, maar de icing helaas niet. Al met al prima cake en hij zag de dusty er wel in!! 'S middags kwamen opa en oma, de zussen van Caroline met hun zoons en hebben gezongen, cake gegeten en heeft JJ nog belachelijk veel kadootjes gehad. 'S avonds lag hij uitgeteld in bed en dan moet het echte feest op 18 oktober nog komen.......

Mijn vrijetijd blijft zich ook maar vullen en dat vind ik alleen maar leuk. Ben nu een paar keer door de weeks wezen zwemmen in de rockpool bij Maroubra beach.

Op vrijdag 25 aug ben ik naar St. mary's Cathedral geweest. Een hele mooie kerk, waar ik een kaarsje heb gebrand en even heb gezeten op een kerkbankje. Daarna ben ik naar de Art Gallary of New South Wales geweest en heb ik nog een Vincent van Gogh gespot. 'S avonds weer wezen pubcrawlen, dit keer was het rustiger dan de vorige keer. Maar nu hadden we in de irish pub wel een dragqueen show! Zaterdags weer de toerist uitgehangen in Madame Tussaud, Sea Aquariums en was ik zielsgelukkig, want 's avonds heb ik Les Miserables gezien. Fantastische musical natuurlijk, maar ook hier een goede cast. De momenten dat Javier zong...kippenvel...Zondags was een rustige dag in Newtown, waar ik een verjaardagslunch had van Alvaro en nog 3 van zijn vrienden.

En vorige week donderdag (ik had overdag tussen 9-5 vrij) ben ik naar het joodse museum geweest, waar ik 2,5 uur later onder de indruk van alles weer uitliep. Daarna ben ik op aanraden van John naar tommy's geweest vpor lunch en ik snap wel dat het zijn favoriete plekje is. Daarna ben ik het queen victoria building eens gaan bekijken, een oud, groot, maar vooral mooi winkelpand van 4 etages hoog. En hoe hoger je komt hoe duurder de zaakjes worden volgens mij. Ik begon natuurlijk bovenin, oeps! En dan eindige me middag met een spin in de auto, na wat rare moves heb ik hem vermoord en de auto meteen ingesprayt met een anti-spinnenspray. Op een dusdanige manier dat er 2 dagen vanwege de stank niet ingereden kon worden, maar wel effectief. Ow en voor de kijkers thuis, de auto stond stil toen ik de spin signaleerde! Vrijdags heb ik van 7-7 gewerkt, maar ben daarna nog wel gaan stappen in Bondi Junction. Eerst even naar de Tea Garden en niet dat ze daar thee schenken, maar weggetettert worden door de muziek. Toen zijn we door gegaan naar El Topo Basement en binnen moesten we met een trap omhoog de tent in. Dat is toch niet wat de naam deed vermoeden, maar het was er wel heel gezellig!

Zaterdag stond de Skywalk (na 2x verplaatsen) op het program. Em het weer was fantastisch en warm. Dat was een leuk toeristisch uitstapje met prachtig uitzicht over de stad. Daarna naar Paddington gelopen voor de markt, dat viel wat tegen, maarjah. Daarna sushi gehaald in Eastgardens voor 3x niks en in Coogee opgegeten bij een huisfeestje. Die gingen daarna door stappen, maar ik niet, want zondags stond duiken bij de HMAS Adelaide op het program.

Even een stukje geschiedenis: 'The Ex-HMAS Adelaide is a former Australian naval warship that was purpose prepared and sunk to create an artificial dive reef. Located approximately 1.8km off Avoca Beach near Terrigal.' Terrigal is dus ruim 1,5 uur rijden van Sydney en gelukkig kon ik met Ananda meerijden. Wat bleek zij is een Nederlandse opgegroeid in Australie en kwam net terug van een 6 weekse vakantie in Spijkenisse bij haar opa en oma. Dus genoeg gesprekstof voor onderweg! Daar in Terrigal aangekomen even bij een cafeetje thee gedronken en toen de set opbouwen en wachten op onze boot die ons naar het wrak zou brengen. Een ribboat kwam ons ophalen en kapitein Bob zou ons deze dag vergezellen. Met 9 man+kapitein op de boot schuurde met een kwartiertje naar de boei van de mast van het schip toe. Daar gingen we ten water en zakte we eerst tot 14m (begin van de mast) en daalde we tot 31 meter. We gingen via de mast naar het voordek en de boot in. Super tof om te doen zo'n wrak in en ik had de grootste lol. Maar een diepe duik betekend ook een niet al te lange duik, ivm stikstof opbouw in je bloed. Dus na 31 minuten zat duik 1 erop. Terug naar de kant waar we 2 uur hebben gechillt als groep, wachtend tot we aan duik 2 konden beginnen. Dit keer begonnen we de duik op het vliegdek achter, meteen 30 meter diep en gingen we terug naar de mast. Tussen door weer het wrak in en zelfs (omdat het kon) via de ladder er weer uit klimmen! Maar okk deze duik zat er na 27 minuten op. Maar ik vond het fantastisch. Op de kant omgekleed en met de goroep fish em chips gegeten, voordat Ananda en ik terug naar Sydney reden. Onderweg nog wel een pitstop gemaakt bij Messina's, voor het (volgens de inwoners van Sydney) beste ijs. En ja het was heerlijk! Eindstand is wel dat ik na dit weekend uitgeteld in bed lag.

Inmiddels is hier ook de daylight saving ingegaan (zeg maar de zomertijd van Sydney), dus nu is het tijdsverschil 9 uur. Maar ook dat verandert binnen 2 weken, als op 25 oktober bij jullie de wintertijd ingaat. Dan is het verschil 10 uur.

Dit was het weer voor nu! Tot de volgende update xxx

Reacties

Reacties

Muttie

Hahaha, ietsie pitsie spider....on board! Dit keer geen kakkerlakken,schat! Mooie foto's en gezellig verslag, succes met zwemtraning!

Jelle Z. vanuit de metro :p

Leuk verhaal weer, gaaf om te lezen van je duik naar "Ex-HMAS Adelaide"! Ik hoop binnenkort nog in Nederland te gaan duiken, voordat het straks echt te koud is. Nog een beetje zicht op die dieptes in Australië of ook echt een duiklamp noodzakelijk?

Groetjes, Jelle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active