Sharon naar Australie

4 weken op plaats van bestemming en dat is nog steeds genieten

Daar zijn we weer! Nieuw verhaal vanuit down under. Het is wel wat langer dan een week geleden, maar laten we de draad oppakken waar we ongeveer waren gebleven.

Woensdagochtend om half 8 zat iedereen om 7.30 netjes klaar want Charlie, de bekende tuinman, zou langskomen. Spannenddddddd, nou ik vond het wel mee vallen. Het is gewoon een jonge man met 9 jaar ervaring en hij is echt heel kundig in wat hij doet, maar ja een BA-er spotten stond niet op de bucketlist, maar kan ik toch afstrepen :p zijn plannen waren in ieder geval mooi (niet dat ik ook maar weet welke planten hij allemaal bedoelde, maar de rest knikte enthousiast ja) en ik ben benieuwd wanneer hij dan zal beginnen. maar nadat Charlie was vertrokken begon de dag pas echt. JJ klaar gemaakt voor zijn ochtendje met mama en oma en vervolgens ben ik gaan strijken, boodschappen doen en koken tot m'n ochtend erop zat. Woensdag wordt vanaf nu altijd een huishoudelijk dagje, ook wel leuk voor de afwisseling. 'S avonds weer het avondeten bereid en de rest van de dag was lekker relaxen en niet te veel doen.

Donderdag ben ik samen naar JJ naar de botany playgroup gegaan om te kijken of dat leuk is. Nou dat viel wel in de smaak hoor, een mega speelhuis buiten, een speelkeuken binnen en misschien wel 200 autootjes. Hij heeft echt de hele tijd goed gespeeld en aan het einde kreeg ik zelfs een 'cuddle' en een kus. Ik denk dat JJ nu wel aan mij gewend raakt. Na de playgroup zijn we naar booralee park gegaan. Naast de vaste speeltoestellen hebben JJ en ik een flinke frisbee race gehouden en doodmoe kon ik hem 1 uur zo z'n bedje inschuiven. Daarna ben ik snel naast eastgardens gereden en heb ik gewinkeld en geluncht met Julie, dat is wel super gezellig anders zie je door de weeks bijna geen andere mensen. 'S avonds was het taco night in huize Vagenas. Lekker kliederen en met handen eten, maar Caroline had lekker gekookt.

Vrijdag hoefde ik weer maar van 7-9 te werken ( dat wordt waarschijnlijk standaard) en ben daarna meteen op pad gegaan. North Bondi leek me wel een leuk stuk om eens te gaan kijken. Daar zouden ook aboriginaltekeningen te zien zijn, dus ging ik opzoek. Dat is me tot op heden niet helemaal gelukt. Ik eindigde in iedergeval midden op een golfbaan, bij hole 5, terwijl mensen FORE riepen en er dus uiteindelijk een golfbal mijn enkel (gelukkig niet al te hard) raakte. Euhm dat leuk me dus niet heel handig en heb ik de zoektocht opgegeven en gauw weggegaan. Dan maar even over Bondi beach struinen en ben ik nog lekker gaan lunchen bij Bondi Picnic Dat deed me erg denken aan Picknick Rotterdam, dus waande me even thuis thuis :) De middag vloog om en 5 uur ben ik weer gaan koken en na het eten begon het weekend! Ik ging snel op pad, want ik had afgesproken met iemand wat te gaan drinken in Coogee beergarden en vervolgens hadden we een huisfeestje in coogee met een groepje au pair. Echt via via heb je steeds feestjes en leer je nieuwe mensen kennen. Dat gaat zo snel, maar dat is wel het gezelligst. Na het huisfeestje toch nog even de city in, daar kwamen we in Cliff Dive uit waar de muziek echt even op gang moest komen, maar uiteindelijk wel leuk was.

Zaterdag een beetje uitgeslapen, maar ook weer erop uit om te kijken wat de dag brengt. Ik ben met Julie en Eva naar de Sydney tower geweest (het hoogste punt van Sydney). Bij het kaartje kopen hebben we zo'n pakket gekocht dat je voor een goedkoop bedrag naast de Sydney Tower ook nog 5 andere toeristische attracties in kan. Dan zie je nog eens wat! Enfin wij die tower in, daar begin je met een 4D film voordat je de lift in gaat omhoog. Het uitzicht was werkelijk prachtig en heel ver. Maar Sydney is zo inmens groot dat we toch niet heel de stad konden zien, maar ik heb nu wel een beeld van hoeveel er nog is om te gaan zien! Na de Sydney tower gingen we door naar het Chocolat festival en daar hebben we alle proevertjes (ja Vlaams is toch een leuk taaltje) geproeft, maar door de drukte hadden we het wel snel gezien. Het leek me toen wel leuk om de ferry eens te pakken en we gingen naar Darling harbour. Op het water kan je dan weer mooie kiekjes schieten en met de zon die al een beetje onder ging was het een prachtig tochtje. In Darling harbour hebben we gegeten en naar wat streetpeformers gekeken. En elke zaterdag is daar vuurwerk, dus ook die show hebben we natuurlijk gekeken. Daarna ben ik naar huis gegaan en gauw gaan slapen. Want zondag stond mij. 1e duik hier in Australie gepland!

Die duik zal ik me zeker herinneren en niet omdat het de beste of mooiste duik ooit is, maar een duik waarbij ik hard moest werken. Er zaten wat beginnersfoutjes in de duik. Zo was had ik te weinig lood. Ik vroeg om 6 (ik dacht aan de kilo's) en die kreeg ik ook, maar dan in ponden. Dus onderwater blijven werd tijdens de duik erg lastig. Het zicht tijdens de duik was 4-6 meter (best aardig) maar na een kwartier kwamen we in heftige stroming terecht, die ons werkelijk wegtrok van de kust. Wij opgestegen, lucht in ons vest en terugzwemmen. Terug ik kalmer water even op adem gekomen en weer 'dalen'. Op dat moment had ik toch even een geluksmomentje, mijn eerste oogcontact met een haai (lees haaitje)! Maar daarna waren we zo moe dat we de duik ook hebben afgebroken. Ik had gewone vinnen aan (zonder schoenen), dus bij het uit het water klimmen (als je het zo kan noemen) een paar diepe sneetjes in mijn voeten opgelopen door de rotsen. Ik draag de volgende keer in iedergeval schoenen en open vinnen. Dus duik 25 staat gelogd, op naar meer. Na het duiken ben ik thuis om gaan kleden en vervolgens naar Bondi beach gegaan. Daar afgesproken met een groepje en wat rondgelopen op het festival of winds. Dat houdt in: grote mannen met nog grotere vliegers, die weer even kind zijn. Maar dat is wel leuk om te zien. Het weekend vervolgens afgesloten in een restaurantje en ik vliel thuis als een blok in slaap.

Maandag was een lange maar gezellige dag. 'S ochtends naar music class met JJ en op de terugweg naar een park in de straat. JJ op bed gelegd, maar daarna doorgewerkt. Caroline was met Joshua naar het ziekenhuis voor zijn buik. Waarschijnlijk heeft hij koemelk allergie (of een milde vorm van reflux), dus eten we nu dairy-free tijdens het avond eten. En binnen 10-12 dagen hopelijk resultaat.

Dinsdag was booraleepark weer aan de beurt, 2 uur lang gespeeld en gefrisbeet! Heerlijk en zeker met het zonnetje erbij. JJ viel om 1 uur ook als een blok in slaap. Woensdag was me huishoudelijke dagje en nieuw op het programma was de tuin water geven, maar ook op zo'n manier dat ze wel water krijgen. Dus dat kost erg lang -_-. Hier en daar een klein 8-potige wezentje verzopen, maar niks bijzonders verder.

Donderdag wel de schrik van mijn leven. Was ik met JJ aan het voetballen in de tuin, loopt JJ onder een boom door en zit er een groot zilverachtige spin op hem. Ik probeerde (en dat lukte op wat hartkloppingen na) niet raar te gaan doen en heb ik die spin vermoord (nadat JJ hem van zich afveegde op de grond).

Vrijdag was ik weer vrij tussen 9-17 en ben ik naar de stad gegaan. Daar heb ik een flink tijdje in het Australian museum rondgelopen en dat was hier en daar best interessant. Rond lunchtijd ben ik het museum uitgelopen en de wijk Darlinghurst gaan rondlopen. Wel snel een tentje ingedoken om italiaans te lunchen, maar daarna gauw verder gewandeld. Een leuke wijk en ik kwam ook nog het joodse museum tegen, dus daar ga ik nog eens naar teurg. 'S avonds nog even gewerkt en gezellig meg John en Caroline gekletst en vervolgens op naar de stad. De bussen hier...tsja...grrrr...doen maar wat ze willen, dus het duurde en duurde voor ik in het centrum was, maar ik ben er gekomen. Daar zijn we eerst naar de Argyle geweest voor een gemaskert feestje (maar zonder masker viel ik niet uit de toom) en de avond afgesloten in de side bar. Dat was leuk, maar zaterdag weer vroeg op om walvissen te gaan spotten.

Dat hele walvisspotten was weinig succesvol. We vertrokken met niet het beste weer, wel zon, maar veel wind (dus golven). In de haven ging dat best goed en na de safety instructions konden we de zee op. Na niet al te lange tijd werden de eerste aan boord al zeeziek. En zonder overdrijven dat op een gegeven moment zo 60% om me heen te kosten. Die geluiden (oerkreten) en luchten die voorbij kwamen zijn. Niet bevoordelijk voor de trip. Daarbij kwam nog eens kijken dat er geen walvis te zien was en de kapitein besloot om te draaien, dus waren we snel terug weer in de haven. Hoewel ik niet zeeziek was en wel hongerig, besloot in het laatste stukje nog even een banaan te eten. Daar raakte mijn maag wel van overstuur, dus heb ik me de rest van de ochtend nog behoorlijk misselijk gevoelt. Nu hebben we een coupon gehad om de tocht nog eens te doen, maar misschien wissel ik die wel in voor wat anders. Na de ruige tocht ben ik in Darling harbour even in de zon gaan zitten wachten op Julie en Eva en ben ik met hun naar de Sydney Wildlife zoo geweest (een van die toeristische attracties). Die dierentuin is super klein en midden in de stad, maar wel leuk om alle australische diertjes zo bij elkaar te zien. Het prokstuk van de zoo was toch wel rex. Een 5 meter lange krokodil, die lekker in het water lag te chillen. Na de zoo zijn we bij de chargo bar wat gaan drinken en besloten we naar Paddy's market te gaan. En dat deden we met de metro. We hadden alleen niet ingecheckt en werden wel gecontroleerd, dus mochten meteen 5 dollar aftikken (en dat voor 2 minuten). Maar het was gelukkig geen boete. 'S avonds zijn we lekker een hamburger gaan eten en hebben we in het park alvast wat gedronken voor we uitgingen. En dat uitgaan was wederom een geslaagd avondje in de side bar en scubar.

Zondag was het uitslapen en s middags naar het coogee food en wine festival. En ja het eten was zeker lekker en we hebben ook nog in het zonnetje naar een bandje zitten luisteren. Maar daarna zijn we naar de sportsbar gegaan, waar 4 australiers van de avond ervoor waren. Met die gasten zitten kletsen over 'slang', football, australie enzovoort, maar vooral veel gelachen. Dus eindelijk de echte ozzies ontmoet, maar dan wel een stelletje boeren van het platteland. Want ze waren alleen voor een feestweekend in Sydney.

Maandag begon de week anders dan normaal. Komende 2 weken is public holidays en gaan alle activiteiten even niet door. Maar het was zo'n mooie dag dat we lang in het park hebben gespeeld. En JJ daar ook een meisje wat hij kende (met haar au-pair) uit de buurt tegen, dus daar ook mee gespeeld. 'S middags moest ik weer even oppassen :)

Dinsdag was een winderige dag, dus zijn we met de auto naar Randwick libary geweest om een nieuw speelgoedje te lenen. Het werd een trein en die heeft hij nog niet losgelaten. Na de bieb even bij Snape park even kijken, want met een auto tot je beschikking kunnen we naar een ander park. Maar JJ klonk wat snotterig dus gingen we optijd naar huis.

Woensdag was de loopneus omgeslagen in een verkoudheid en wat verhogen. Dus ziek thuis blijven en binnen spelen. Alle films van tinkelbell gezien en ik zal ze nog vaak gaan herzien. Het was een rare dag, omdat ook Joshua voor zijn vaccinaties en een afspraak voor zijn buik de deur uitmoest, dus heb ik samen met oma op JJ gepast.

Vandaag ben ik er alweer 4 weken en was ik 7 uur weer beneden. Daar hoorde ik dat John net met JJ terug was uit het ziekenhuis, omdat hij vannacht bijna niet kon ademen. Dus met een tas voor medicijnen en zo'n astma-inhalor-toeter gaan we er voor zorgen dat JJ snel weer beter is. Hij heeft bijna de hele ochtend geslapen, net als Caroline. Dus ik heb op Joshua gepast en de lion king maar gekeken. John is toch maar naar zijn werk gegaan, dus die zal straks afgetaaid thuiskomen. Ik ben benieuwd.

Dit was hem weer tot nu toe ;) En ik merk dat 1x per week een update niet altijd even haalbaar is, maar ik hou jullie op de hoogte. En wat foto's komen eraan!

Xxx

Reacties

Reacties

Natasja

Leuk om je verhaaltjes te lezen xxx

Jannie van der Ham

Leuk om dit allemaal te lezen ! Je hebt het wel gezellig en druk zeg , maar gelukkig ook met leuke dingen. Groetjes vanui het natte en koude Nederland.

Jelle vanuit de 103 bus

Hey Sharon,

Leuk geschreven allemaal, ik lees je blogs in de bus van en naar school :) ik ben benieuwd naar je volgende avonturen en met name je volgende duik ervaringen :p

Groetjes, Jelle Z.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active