Sharon naar Australie

Skippy en andere avontuurtjes

Weer een week verder, hoe begin je dan de blog? Ik denk maar gewoon waar de vorige is geeindigd. En er valt al weer best veel te vertellen, dus ik ga er even voor zitten.

Woensdag was de laatste dag dat Anne er was en ik ben er van overtuigd dat JJ voelt dat er wat ging veranderen. Zwaan kleef aan was niet bij haar weg te slaan, maar no worries, dat komt wel goed. Die ochtend zijn we naar Coogee playgroup geweest. Dit keer was het speciaal, want er was een fair georganiseerd. Daar aangekomen waren zowel de moeder als de zus (en haar zoontje) van Caroline er ook, dus kon ik meteen kennis maken. En de familie steekt hetzelfde in elkaar als Caroline:lief, open en warm. Na de playgroup gingen we even over de promenade lopen om mij de buurt te laten zien en frietjes met brown (bbq-saus) halen voor JJ. Thuis weer aangekomen zat de hele familie van Caroline er ook. Dus weer moeders en nu 2 zussen met beide 1 zoon. Volle bak, maar reuze gezellig. 'S middags ben ik nog naar de NSW service centre geweest om mijn WWCC te betalen, dus nu mag ik legaal en goedgekeurd werken met kinderen. 'S avonds gingen we met het gezin, anne en ik uiteten, om Anne te bedanken. Heerlijke pizza op en even rustig gezeten.
Donderdagochtend nam Anne afscheid en ging ik met Caroline op pad. Omdat ik nog niet 100% zeker achter het stuur zit met al die nieuwe regels en linksrijdende mensen, rijdt ik nog even niet met JJ rond. Dat komt wel. We zijn naar Coogee playground gegaan en JJ had eindelijk even tijd met mammie zelf. Ik heb op Joshua gepast, op een bank in de zon. En na het spelen hebben we nog even op het strand gezeten. In de middag JJ op bed gelegd, geluncht met Caroline en daarna even gerelaxt. In de avonduurtjes nog even flink geholpen met JJ in bad doen en Joshua settlen (terwijl Caroline dan JJ op bed legde). Top dagje!
Vrijdag had ik een makkie, want van 7-9 gewerkt en toen ging Caroline met JJ naar sportclass. Dit omdat ik de meet en greet van smart au pairs wilde bijwonen. Smart au pairs is de zusterorganisatie van travel active waar ik mee ben gekomen en die organiseren elke vrijdag zo'n meet en greet. Op de meet en greet nieuwe mensen leren kennen (1tje zelfs die ik al in Nederland met de workshop had gezien en ze woont nog vlak bij me ook). Na de meet en greet nog blijven hangen om te socializen en tips uit te wisselen (lees:krijgen). Dat is mooi meegenomen. Maar inmiddels wel trek gekregen, dus zijn we met zijn 5 gaan lunchen. 5 nieuwtjes in de stad, dus voor we wat hadden gevonden :p Maar wel een leuke middag gehad, gelachen, nummers uitgewisseld en we houden contact. 5 uur was ik weer thuis om te helpen en 's avonds optijd naar bed gegaan. Goed begin van het weekend ;)
Zaterdagochtend erg vroeg wakker (heel handig als je elke dag 6 uur opstaat), dus nog even blijven liggen tot een schappelijke tijd. Om 9 uur gaan douchen, aankleden en klaar voor de dag. Ik ben allereerst naar de duikschool in de buurt gereden om eens uit te vissen wat ze organiseren aan guided dives. De eigenaar was echt een toffe vent en bleef vertellen en vervolgens nodigde hij me uit om gewoon eens te komen kijken aanstaande zaterdag. En ik ga dat zeker doen. Me logboek ligt al klaar om er een Australische duik bij te loggen!!! Daarna wilde ik nog een stukje rijden dus besloot ik naar Coogee te rijden, daar heb ik de auto geparkeerd. Tussen Bondi-Coogee is een wandelroute, die ik wel eens wilde bekijken. Met het zonnetje 'aan' en de fotocamera bij de hand, kon ik er tegen aan. 6 kilometertjes. Begonnen bij Coogee beach --> Gordons bay --> Clovelly beach --> Waverly cemetary --> Bronte beach --> Tamarama beach --> Bondi beach. Prachtige route, maar ook druk bezocht. Bij Bronte beach en Bondi beach nog een tijdje naar surfers staan kijken en dat ziet er super vet uit! Dus dat "leren" surfen gaat er zeker van komen Ls me elleboog weer al zijn kracht terug heeft. Waverly cemetary is trouwens inmens groot en heel heel oud. Er staan van die super luxen graven en iedereen wandelt daar maar zo'n beetje tussendoor. Ik ben er langs gelopen en stieken in de verte lopen turen of ik een walvis kon spotten. Maar daar ging zonder verrekijker sowieso niet.
Naar de wandeltocht terug naar de auto, terug naar huis, omkleden en weer naar de stad. Daar had ik afgesproken met degene die ik al van Nederland kenden. Samen zijn we even the Rocks doorgelopen en het operahuis vanaf weer een andere kant gezien. Om half 5 hadden we met nog 14 andere au-pairs (via facebookgeoep) afgesproken, daarmee zijn we uiteten geweest en gingen we naar de pubcrawl. Echt tof om te zien hoe sociaal en geintereseerd idereen naar elkaar is, dus je zit nooit verlegen om een praatje in zo'n grote groep. Bij de pubcrawl kwamen Julie en ik nog 2 Nederlandse meiden tegen die we bij de meet en greet hadden ontmoet en met z'n viertjes hebben we de pubcrawl goed doorstaan :p Gelachen, pietsie gedanst en ook met vreemde vogels staan kletsen! De laatste bus naar mijn huis vertrekt niet al te laat (1:17) maar die kwam ook niet opdagen. Maar ik kon met iemand meerijden met de taxi tot zijn huis en dat laatste stukje zelf betalen, dus ik was uiteindelijk snel thuis.
Zondag ging de wekker weer om 8 uur, want ik ging naar Morisset park. Skippy en zijn familie in het wild opzoeken samen met 3 meiden van de au pair facebook groep. Het regende wel op de heen weg, dus 2 haakte uiteindelijk af. Maar samen met een Indonesisch meisje gingen wij wel gewoon. De trein reedt helaas niet ivm werkzaamheden, maar dan zorgen ze wel voor replacement busses. Dus 2,5 later waren we in Morisset. Bussen rijden daar niet op zondag naar het park, dus we moesten nog 45 minuutjes lopen. Maar de regen was gestopt en het zonnetje scheen, dus op naar de Kangaroos! We zijn een pietsie omgelopen, want google maps en onze interne gps waren niet afgestemd op de snelste route, maar de toeristische route. Toch hebben we het park gevonden en sprongen de eerste kangaroos ons al tegemoed. Je mag ze in principe niet voeren, maar heel veel mensen nemen toch wortels mee. De kangaroos kwamen even checken of wij wat hadden (Nee dus!), dus we waren niet heel interessant. Toch foto's en selfies kunnen maken en geknuffelt met een kleine kangaroo. Ook zagen we moeders met baby's in hun buidel' te schattig om te zien! Dus check, kangaroos in het wild zien, kan van de bucketlist! En ik hoop ze nog veel vaker te gaan zien. De route terug was sneller en we raakte aan de praat met een gast uit Peru. Die bleef maar kletsen over het land, de cultuur en zijn geloof. Dus we waren zo terug bij de bus. Hele aardige man en de busreis ook nog zitten praten. In Sydney aangekomen met Alvaro samen naar Chinatown gegaan en daar gegeten. Maar ik zat wel beetje in te storten. Maar we hebben nog wel even een ijsje gescoord. Frozen oreo-yoghurt. Jammmmm! Daarna wel de bus opgezocht en richting huis gegaan. Duurde wel beetje lang, want miste me aansluiting enzo, maar ben er wel gekomen. En voordat ik me kussen aanraakte, sliep ik al!
Maandag was me eerste echte dagje met JJ alleen op pad. We gingen naar musicclass en dat is prima aan te lopen. Hij was eerst een beetje chagrijnig, maar al snel vondt hij de liedjes leuk en hebben we samen fanatiek meegedanst. En ja '5 little monkeys' kan ik al meezingen. Dat is een van de favorieten van JJ voor op de trampoline, dus die moest ik snel leren. Aan het einde van de les mogen ze altijd een sticker halen. JJ kwam hem heel trots laten zien en bedacht zich 5 seconde later dat ik de sticker mocht hebben. Ahhh dan smelt je hart toch eventjes, zo lief! Na de les zijn we naar Booraloo park gegaan en van alles gedaan. Schommelen, in de boot, van de glijbaan (JJ dan), gefrisbeed en op zo'n ding wat ronddraaid (waar ik niet zo goed tegen kan). Het spelen was goed voor de bonding en met veel plezier vloog de ochtend voorbij en was het tijd om naar huis te gaan en JJ op bed te leggen. 'S avonds heb ik weer geholpen met koken en Joshua in slaap gewiegt tot Caroline JJ op bed had gelegd. Daarna lekker met papa gefacetimed en vervolgens ook nog muttie. Tot ik zo zat te geeuwen en gauw ben gaan slapen.
Vandaag met Caroline eens gaan kijken bij de libary in Randwick. Daar hebben ze elke dinsdag een kidsclub voor kinderen vanaf 3 (en dat is hij bijna). Maar JJ had daar niet zoveel zin in. Dus hebben we vanaf de bieb de ruimte van de kidsclub op een afstandje bekeken en ondertussen met speelgoedfruit gespeeld, wat je dan door de midden kan snijden. Aan het einde ging hij toch even met de juf binnenkijken en heeft hij een tekening gemaakt. Maar hij was er snel klaar mee, dus volgende week weer een poging? En de rest van de dag is ook weer omgevlogen.
Ow en ik ga 19 september op een boottripje met captain cook! Eens kijken of ik walvissen kan spotten :D
Dit was hem weer, een nieuw verhaal. Enjoy en tot snel
P.s. Morgen komt ene Charlie langs, een super bekende australische tuinder. Die komt de tijd verbouwen (of in ieder geval de plannen doornemen) Caroline en haar moeder vinden Charlie wel wat, dus die staan morgen om half 8 's ochtends te poppelen om hem te ontmoeten. Ik ben benieuwd!

Reacties

Reacties

Kirsten

Tof om te lezen :)

Celvin

Het is fijn om te lezen dat alles goed gaat en je het naar je zin hebt! De foto's spreken boekdelen! Waanzinnig ik ga maar snel sparen!

Charel

Leuk om je avonturen te lezen, Sher! En die kangaroos.. aaahww :) xx

Natasja

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en leuk dst we het mee mogen beleven.
Dikke kus vanuit Barendrecht

Ina Droger

Fantastisch Sharon, zo te lezen is het genieten.

marjo

leuke verhalen Sharon, fijn te lezen dat het je zo goed gaat.
Hoe was je boottripje met Captain Cook?

Muttie

Leuke update, lieverd! XXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active