Sharon naar Australie

Met nog 46 dagen te gaan...

Tijd voor een update! Want als ik het nu al ga verwateren, wordt het natuurlijk niks.

Inmiddels heb ik al lang mijn au pair verzekering aangevraagd en het svb aangeschreven. Svb liet flink op zich wachten en kwam met een nog al vage brief over mijn zorgverzekering. Dus ik dacht dan bel ik gewoon met zilveren kruis zelf. En zonder probleem kon ik mijn zorgverzekering daar opzeggen. Dus dat is ook afgevinkt. Mijn kamer onderverhuren staat ook in de planing, maar uitspraak daarover laat nog even op zich wachten (so fingers crossed).

Wat wel heel leuk is dat ik in wel steeds vaker contact heb met mijn gastmoeder. We appen en mailen wat af en ik voel me nu al helemaal welkom. Zij loopt nu wel al richting einde van haar zwangerschap, dus ik ben enorm benieuwd of ik mag gaan oppassen op een babyboy of -girl.

Afgelopen woensdag had ik in het verre Venray een voorbereidingsworkshop van Travel Active. Daar waren we met een groep van +/- 20 meiden die allemaal aan het au pair programma gaan beginnen. Na de introductie en een voorstelrondje gingen we in groepjes aan de slag met een opdracht. Je kreeg dan een woord waar je 3 positieve en 3 negatieve kanten bij moest zetten (ons groepje had verantwoordelijkheid). Nadat we dat allemaal hadden gedaan hebben we het in de groep besproken en kreeg je vanzelf nog wat tips over communicatie, verantwoordelijkheid, heimwee en het sociale leven mee. Vervolgens was het tijd voor pauze en daarna nog een wat informatie over het programma (niet ontzettend veel nieuws, maar ter opfrissing) en werd de dag afgesloten met het uitdelen van een kookboek: koken met kinderen.

En vandaag heb ik voor de vorm (en omdat ze toch in mijn kamer stonden) alvast 2 bananendozen ingepakt. En tsja dan blijkt nu al weer hoeveel spullen er in zo'n kamer passen......

Reacties

Reacties

Muttie

Dat wordt bananendozen scoren : ) Jammer, dat diverse instanties zo laks zijn met reageren! En dat ondanks huidige digitale snelweg! "De verhuizert", laat geen verstek gaan, in tegen deel staat morgen voor de deur om de eerste doosjes èn jouw in Brielle te brengen ; ) tot morgen xx

Marcella

Excitingggg.. Duurt niet lang meer!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active