Sharon naar Australie

Mijn ouders op bezoek in Sydney :D

Maart is alweer door midden en ik moet zeggen de herfst laat maar al te graag zijn neus zien afgelopen 2 weken. Maar dat is helemaal niet het belangrijkste van deze blog, want mijn ouders zijn op bezoek geweest. Voor degene die mijn ouders hun blog lezen, die zullen het meeste al weten. Maar zo niet, hier is mijn kant van het verhaal.

Donderdagavond 2 maart was het eindelijk zo ver. Nadat ik van 7 tot 7 had gewerkt, kon ik eindelijk naar het vliegveld om mijn ouders op te wachten. Die wisten niet dat ik daar zou zijn, dus was wederom een verrassing. Met ballon en cadeautjes stond ik daar te wachten tot ik ineens mijn ouders in de menigte spotte. Zo stoer als ik ben begon ik uiteraard een beetje te huilen en konden we eindelijk knuffelen. Op naar de shuttlebus die hun naar het hotel zou brengen en ik ging mee. Dus bij het inchecken kregen we 3 kamer sleutels en in de kamer 2 2-persoonsbedden. En ik sta toch echt niet op de boeking, maar ideaal want dat betekend maar 1 ding! LOGEREN! Pap en mam hadden allemaal cadeautjes bij zich, groetjes en knuffels van verschillende mensen en we hebben zitten kletsen tot we moe waren. Toen naar huis gegaan en gauw slapen. Want de dag erna kon het welcome-to-Sydney programma beginnen!

Vrijdag was ik weer op tijd wakker, maar gelukkig niet zo vroeg als mijn ouders. Terug naar hun hotel en daar met zijn drietjes ontbeten voordat we aan de stadtour konden beginnen. Het weer is niet echt spectaculair, maar het was droog toen we begonnen. Naar Hyde Park gewandeld en er doorheen, naar Saint Mary's Cathedral (maar daar was een dienst bezig, dus konden we niet in), door the Domain naar the Botanical Gardens. Na een kopje thee gedronken hebben gingen we door in de Gardens naar het Operahuis, Circular Quey, door de Rocks naar de Harbourbridge. Maar daar begon het echt te regenen en hebben een bus naar mijn huis genomen. Daar heeft mama mijn haar geknipt en vervolgens ook Nadine en Anika haar haar. En heb ik gekookt voor iedereen. Na nog even een kopje thee en een timtam zijn pap en mam met een Uber terug naar het hotel gegaan.

De volgende ochtend moest ik van 8-12 werken, maar dat vloog voorbij. Was met Harry mee naar basketbal, waar hij voor het eerst een wedstrijd won met zijn team en ook nog eens zelf had gescoord. Na het werk gauw naar huis en thuis mijn logeertas gepakt en duikspullen ingepakt en naar het hotel van mijn ouders. Daar mijn spulletjes gedumpt en samen gaan lunchen bij de thai in de straat om vervolgens naar Paddy's market te gaan. Een grote bazaar met allemaal souvenirs en aziaten die massages geven, dus heb ik me maar eens overgegeven aan een heerlijke massage, was meteen weer los. Daarna zijn we naar Oxford street gelopen want daar was de Mardi Gras parade. We hadden een goed plekje, maar moesten nog wel een tijdje op de parade wachten. Die begon net na zonsondergang met de Dykes on Bikes en Boys on Bikes en daarna de ene flamboyante boot na de andere. Thema was wederom weer marriage equality, want dat is hier in Australië nog steeds niet en ook een Nederlandse groep geheel in oranje liep mee. Wat nog wel het leukst was dat papa zeer in trek was bij al die homo's en toen we weg gingen zat hij dan ook goed onder de glitters van alle knuffels en zoenen die hij had ontvangen, hahaha. Na de parade een burger gescoord voordat we naar het hotel liepen en optijd naar bed.

De volgende dag weer optijd op, want ik ging vandaag papa leren duiken. Bij de duikschool spullen gehuurd en pap in een wetsuit gehesen. Hij is zo slank nu dat hij bijna in een M pastte, maar zijn schouders zijn nog wat breed! Mijn buddy Barry was er ook en hij zou meegaan om onderwater te filmen en mij te helpen als dat nodig was. Want papa is mijn eerste student is ik officieel als Divemaster les geef tijdens een introductie duik. Na een briefing op de kant en een buddycheck konden we het water in, waar ik aan de oppervlakte nog even de oefeningen die we moesten doen doornam. Alles wat in het Engels, want Barry spreekt geen Nederlands, maar pa was er klaar voor. De eerste keer zinken was super spannend en nog niet helemaal relaxt, dus even terug naar de oppervlakte, iets meer lood in zijn vest en terug naar de bodem. Daar even bijgekomen van alle adrenaline en de opdrachten 1 voor 1 voorgedaan, waarna papa mij nadeed. Alles ging goed en de basics zitten erin. Terug aan de oppervlakte voelde papa zich goed en zelfverzekerd genoeg voor nog een rondje duiken. En dat rondje werd 50 minuten, want hij deed het heel goed op zijn lucht. Onderweg zijn we 4 octopussen tegengekomen, cuttlefish, garnaaltjes en veel andere vissen. Maar pap zijn favoriet was een mini blauw visje met een gele kop. Het was super en misschien gaat pap in de toekomst nog wel zijn brevet halen ;) Na de duik naar mijn huis om even te douchen en daarna naar familie Awad toe, waar ik nu voor werk. Daar gezellig thee gedronken en gekletst en dat was een hele gezellige familie. De kinderen kwamen 1 voor 1 even hoi zeggen, maar waren redelijk verlegen. Maar Ann en John zaten op de praatstoel en mijn ouders kregen een overload aan engelse woorden om hun oren, maar dat gaat ze goed af! 's avonds zijn we naar Darling Harbour gegaan voor een Italiaans diner, maar na dat onze buiken vol zaten (maar de borden nog lang niet leeg) zaten we met zijn 3-en in te storten. Dus lekker optijd weer naar bed.

Maandag had ik een gebroken dienst op werk. Dus van 7-9 werken en toen alle kids naar school waren ging ik naar Bondi Junction waar ik met pap en mam had afgesproken. Daar hebben we een bus naar Bondi genomen en hebben we op het strand even met Ryan gefacetimedd. Daarna begonnen we aan de wandelen van Bondi Beach naar Coogee Beach. Het was mega winderig en de golven waren super hoog met alleen maar schuimkoppen. Prachtig om te zien. Voor lunch stopte we halverwege in Clovelly bij een leuk tentje en daarna weer door. Ik moest alleen net voor Coogee beach afslaan naar mijn werk en pap en mam gingen door naar Coogee en hadden mijn huissleutels meegekregen. Dus na mijn werk kwam ik thuis en had mama voor ons gekookt. Daarna nog een kleurtje in mijn haar en met zijn 3-tjes op de bank. Deze avond had ik 2 logees en sliep ik in de kamer van mijn huisgenootje die op vakantie is.

Dinsdag had ik met Goget een auto gehuurd en zijn we na een lekker ontbijtje aan de overkant bij mij de auto ingestapt en naar Palm Beach gereden. Daar aangekomen hadden we uiteraard weer een buitje, maar niet te veel en zijn we richting de vuurtoren gewandeld en hebben van het uitzicht kunnen genieten. Want het contrast tussen het meer aan de rechterkant en de zee aan de linkerkant met daartussen een stukje land is en blijft prachtig. Terug in de auto werden we nog door de politie gestopt en moest ik een blaastest doen, maar ik mocht zo weer door. Toen heb ik mam en pap bij Darling Harbour afgezet voor hun lunch (die hadden ze van de reisorganisatie gehad) en ging ik naar huis om de rest van de middag te werken. Ik moet zeggen dat ik na mijn werk vroeg in bed lag. Maar niet voordat Anika de auto had gebracht die ik de volgende dag van haar kon lenen.

Woensdag stond er weer een roadtrip op de planning. Ditmaal naar Katoomba in de Blue Mountains. Nadat pa en ma met de bus naar mij waren gekomen zijn we met een croissantje en bakkie de auto in gestapt. Muziekje aan en zingen maar, op naar de Blue Mountains, wat zo'n 2 uurtjes rijden was. Eenmaal in het gebied aangekomen werd het steeds iets mistiger. Totdat we bij Katoomba waren, waar het een en al mist was. We zijn naar de three sisters gereden, maar het was net alsof we tegen een wit canvas aankeken. Best hilarisch vonden wij, want zo slechts is het niet vaak, maar uiteraard wel op de dag dat ik er met mijn ouders ben. Dus hebben we even in een aboriginalshopje rondgelopen en zijn we met nog een bakkie naar Smithfied gereden. Want daar zit the Dutchshop. Genieten vanaf het moment dat we binnen stapte tot we wegliepen. Alle dingen die je niet denkt te missen verkopen ze daar, dus van alles meegenomen. En in het midden van de zaak zit een soort van bruin café boordevol prularia waar we een broodje kroket hebben genuttigd en nam mam nog een frikandel en pap een broodje haring :P Vanaf de shop was het nog een uurtje rijden naar Pagewood, waar we op bezoek gingen bij familie Vagenas. Kennismaken met mijn Australische familie! JJ en Joshua liepen zich een beetje uit te sloven voor mijn ouders. Waren super blij met de cadeautjes en JJ en pa hadden nog een heel gesprek over treinen. Caroline had eten voor ons gekookt en John kwam net voor het eten thuis. Gezellig zitten kletsen over van alles en nog wat! Na het eten had ik even snel JJ in bad gedaan en op bed gebracht, terwijl Caroline Joshy op bed legde. Daarna begon John zich uit te sloven met een fancy bakkie koffie voor papa, waarbij pap zelf zijn bonen moest malen en met het water op de juiste temperatuur schonk John dat door het filter. Ik nam genoegen met een bakkie thee! En toen John en Caroline zaten in te storten hebben we gedag gezegd en heb ik mam en pap nog even naar het Hotel gebracht.

Donderdag hadden mama en pappa een stadstour en mocht ik de hele dag werken. Van 7-7 en dat was prima. Maar ik kon niet wachten tot de dag over was en toen ben ik naar het hotel gegaan en bleef ik bij pap en mam logeren. Gewoon omdat het kan!

Vrijdag was de laatste dag dat pap en mam hier in Sydney zijn voor hun avontuur verder gaat. En eindelijk liet de zon zich eens zien. Na het ontbijt gingen we naar de centerpoint tower, waar pap boven ging kijken en mam en ik even een bakkie deden. Daarna zijn we naar Queen Victoria Building gedaan een prachtig oud gebouw wat nu een fancy winkelcentrum is. Daar hebben we aardig wat tijd doorgebracht in mijn favoriete theewinkels, T2. Waar we allerlei theetje konden proeven en uiteraard gingen we niet met lege handen weg! Die spullen hebben we even bij het hotel afgezet en toen zijn we naar de Chinese garden of friendship gegaan in Darling Harbour. Een supermooie, serene tuin in het midden van het centrum. Daar kom je weer helemaal tot rust. Na de tuin hadden we afgesproken met de familie Zaia. Michael is een collega van papa geweest 4 jaar terug en ik heb goed met zijn vrouw Natalie en hun zoontje Harvey. We waren bij een een Braziliaans bbq restaurant waar ze met spiezen vlees aan je tafel komen of je nog een stukje wil! Heerlijk :D Maar niet te vergeten ook super gezellig! Een heerlijk ontspannen middagje in goed gezelschap! Na de lunch gingen mijn ouders naar een rondleiding in het operahuis en ik? Ik ging mijn kerstkado eindelijk verzilveren. Want Adele is in town!!!! Ik was binnen no-time bij het ANZ Stadium en kon vrij vlot naar binnen. Maar om 7.30 was de zaal nog vrijwel leeg, omdat het problemen met de treinen waren. Dus Adele wachtte even tot iedereen binnen was voor het fantastische concert begon. Van moment 1 was het genieten! Ze zingt zo mooi en zuiver en de rest is een grote comedyshow. Dus ik heb gelachen en gezongen tot de avond om was. En toen ben ik gauw naar de trein gerend en had ik de eerste trein terug. Want 95.000 mensen in een stadium, wordt lang wachten voor de trein als je niet opschiet. En ik ging voor de gezelligheid nog 1 nachtje slapen bij mijn ouders.

De volgende ochtend was het vroeg op, ontbijten en mijn ouders uitzwaaien. De tijd dat ze hier waren is letterlijk om gevlogen. Waar blijft de tijd. Maar het was heerlijk samen. En hun avontuur ging gewoon verder. Inmiddels hebben zij Melbourne, Adelaide en Kangaroo Island gezien en beginnen ze vandaag aan hun outback safari!

De rest van het weekend heb ik geslapen en nog geskypt met iedereen van het Sinterklaas diner :D En maandag begon een lange werkweek. 5 dagen, 48 uur..weer omgevlogen. En afgelopen vrijdag na mijn werk door naar de Irish Pub, voor St. Patricks Day. Lekker Iers genieten, met live muziek en werd de avond afgesloten door de slechtste DJ ever, DJ skippy! En nu is het weekend weer bijna om.

Nog 2 weekjes voordat mijn instructeurcursus begint en tot die tijd staat nog niet heel veel gepland.

Wel nog een leuk nieuwtje voor de trouwe lezers. Ik kom terug naar Nederland, maar ik heb nog geen concrete datum. Wel weet ik dat ik eind september getuige mag zijn op de bruiloft van mijn lieve vriendinnetje. En dat vind ik een waanzinnige eer!!!!!

Spreek jullie snel xx

Reacties

Reacties

Tony Romani

Gezellig verhaal. Amuseer jullie verder! Iedereen de groetjes!d

Helma

Wat een prachtig verhaal fijn dat je zo heb genoten van het bezoek van je ouders
Fijn dat je weer naar huis kom .de paar maanden zijn zo voorbij
Veel plezier instructeurcursus. Een dikke knuffel ????????????????????

Kirsten

Mooie verhalen weer.
Voor al genoten van de laatste alinea. Tel de dagen af xx

Natasja

Wat een super leuk verhaal en ben blij dat jullie een suoer geweldige tijd hebben gehad met elkaar! Dikke knuffel en xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active