Sharon naar Australie

Januari is voorbij gevlogen

Time flies en januari is al weer voorbij. Tijd voor een nieuwe update. Vakantie is ook weer voorbij dus ook weer aan het werk en de kinderen weer allemaal terug naar school sinds gisteren.

Ik ben inmiddels weer helemaal opgeknapt. Dus heb ik weer een aantal mooie duiken kunnen maken. het gaafste wat ik heb gezien is toch wel de ornate gohst pipefish. Een klein visje van maar 10 cm, lastig te zien, maar heel mooi om naar te kijken. En afgelopen week na een lange tijd ook weer haaien gezien tijdens een duik in Sydney. Wel de lieve haaien hoor, de wobbegong (ook wel carpetshark genoemd). En het weekend van 14 en 15 januari had ik the Oceanic Service Technician course. Met vlag en wimpel geslaagd, maar best een pittige cursus. We hebben geleerd om de first stage, second stage, octopus (alle onderdelen die je gebruikt bij ademhalen) uit elkaar te halen en een servicebeurt te geven of te repareren. Het is in de basis niet lastig, maar het vergt veel oefening en tijd. Het is een kwestie van de juiste service procedures volgen en kleine aanpassingen. Soms is het een kwestie van de inbussleutel nog 1/8 van een slag verder aandraaien voor je de juiste veerspanning hebt. En zelfs na het geven van een servicebeurt is het testen en testen, tot je helemaal tevreden bent met de juiste ' breathing effort'. En ook hebben we geleerd om je BCD een servicebeurt te geven of te repareren. Aan het einde van de cursus besefde ik mij dat het een hele grote verantwoordelijkheid is om duikmateriaal onderhanden te nemen, want het houdt je ten slotte in leven als je onderwater bent. Dus oefenen oefenen oefenen!!!

Naast het duiken heb ik tijdens mij vakantie veel op het strand gelezen met mijn nieuwe kinddle, dus ook weer een aantal boeken versleten. Of als het te heet was om de zon in te gaan (want ja verbranden doe ik nog steeds met groot gemak) bleef ik thuis om lekker te relaxen. Enige wat onhandig is dat we 1x stroomuitval hadden thuis, in de avond. Zit je dan in het donker geen idee hoelang het duurt. Dus uiteindelijk was ik in slaap gevallen, word ik 's nachts wakker, want de stroom ging weer aan…en dus ook al het licht in mijn kamer. Dat was even schrikken, hahaha. Het was de eerste week van januari ook regenachtig weer, dus hebben we thuis een harry potter marathon gehouden, want daar wordt toch iedereen blij van

De musical Aladdin speelt in het theater hier en ze hebben rushtickets. Wat betekend dat je 2 uur voor de musical kaartjes kan halen voor spotgoedkoop. Dat gingen wij dus wel even doen. Samen met Nadine en Steffie gingen we 4 januari en stonden we een uur in de rij voor de kaartjes in de verkoop gingen. Nadine was nerveus en kon niet wachten, maar Steffie en ik vonden het wel komisch. Bijna aan de beurt zei ik voor de grap: ' Het zou toch wat zijn als wij aan de beurt zijn en de voorstelling is uitverkocht'. Stef en ik konden er om lachen, Nadine niet. Maar toen waren we aan de beurt…Guess what… uitverkocht. Je kon me opvegen van het lachen en zijn we als troost uit eten geweest. De week erna hebben we het weer geprobeerd en hadden we super goede plekjes op rij 16, in het midden. Voor de voorstelling gingen we nog bij een Spaans restaurant eten en terug in het theater kon je dat ruiken. Want ze waren daar niet te zuinig met knoflook en we hadden leftovers meegenomen. Oepsie! Maar de voorstelling was het weekje langer wachten meer dan waard. De show is net de film met precies dezelfde liedjes, maar meer grapjes tussendoor. De geest maakt wel de hele show! De scene in the grot was dan ook wel de beste scene van de hele show. Maar ook het rondvliegen op het tapijt is super mooi om te zien (wel jammer dat ze a whole new world niet zo mooi zonden). Ja ik zou zo nog eens gaan ;).

De hele maand januari is er ook Sydney festival in Hyde park. Bandjes die spelen, theatershow, een mega grote ballenbak met 1.3 miljoen ballen ofzo en een spiegeldoolhof. Dat spiegeldoolhof hebben wij natuurlijk even uitgeprobeerd. En dat was meer dan grappig. Als je niet oplet dan lopen je letterlijk tegen een spiegel op en je bent in eerste instantie helemaal gedesoriënteerd. Je hebt niet eens door dat je tegen 'jezelf' aanloopt. Maar na 2x doe je dat ook niet meer. al met al na 25 minuten hadden we de uitgang. Dat was zelfs nog een beetje vreemd, want je loopt de deur uit en je staan weer in een andere spiegelzaal. Maar na even zoeken vonden we daar dan echt de deur naar buiten. Na het Sydney festival zijn we bij Frankies pizza's wezen eten en 's avonds hebben ze daar rock karaoke en wordt je begeleid door een live band. Eigenlijk is het een toffe versie van karaoke en de meeste die een poging deden konden nog zingen ook. In de zaal stonden ook nog 10 pinballmachines, dus hebben we daar met z'n 5-en een competitie gehouden. En wonder boven wonder had ik op de ACDC's machine de beste score van de hele groep, 31 miljoen!! Yeah!

En 26 januari was het weer Australia Day. Een nationale vrije dag waarop ze vieren dat de 1e vloot is gearriveerd. Dit jaar geen harbour cruise, maar we zijn wel naar de haven gegaan om de ceremonie van de marine te zien. Daarna zijn we naar BBQ under the bridge geweest, aan de noord kant van Sydney. Waar heerlijke BBQ tentjes stonden en live salsa muziek werd gespeeld. Heerlijk spare ribs op en genoten van de muziek. Waande me eventjes weer in Curaçao. Daarna zijn we nog door Luna Park gelopen en hebben we een schoonspring-stuntshow gezien. Alle deelnemers zijn in hun categorie 1 of meerdere malen wereldkampioen cliffdiving (ja dat bestaat) en ik kon wel zien waarom. Heel tof! Daarna met de ferry terug naar Circular Quey en door naar een bbq & poolparty (hoe Australisch wil je het hebben). Kortom een geslaagde dag.

19 januari was ik weer begonnen met werken en ik was heel blij om weer te beginnen, want dan heb je toch weer een ritme. Was gezellig om de familie weer te zien en met iedereen bij te kletsen. Met Harry heb ik veel lego zitten bouwen. Met Matthew heb ik veel gebakken, waaronder heerlijk red velvet cupcakes. Joey en ik analyseren uitgebreid de Walking Dead en Jemma heeft haar rijbewijs gehaald 23 januari, dus die wil steeds mee boodschappen doen, zodat ze kan rijden! En gister had ik heel erg behoefte aan een koolschotel, maar bij gebrek aan spitskool had ik dat nooit gemaakt. Maar ik had het geprobeerd met groene kool en het smaakte prima en het is een hit bij de familie! Yes!

Ook begin ik vanaf 10 februari met een extra baantje. Elke vrijdag oppassen op James, het neefje van JJ. Hij heeft een ontwikkelingsachterstand en zijn moeder wilde graag iemand hebben die ze kende en vertrouwde. Afgelopen zondag even een avond proef gedraaid en dat was geslaagd. James is een schat van een mannetje, alleen communiceren is lastig. Maar ik denk dat wij daar wel een manier in gaan vinden. Weer een andere uitdaging en terug in de luiers! Leuk mijn huidige werk af te wisselen met weer een klein mannetje (2 jaar)

Dat was hem weer, de update, en ik spreek jullie snel weer! xxxx

Reacties

Reacties

Muttie

Wat een heerlijk lange story om te lezen. De stroomstoring had ik nog niet mee gekregen, maar zie het helemaal voor mij dat licht middennacht aan floept ; ) 'k Hoop dat februari net zo snel voorbij vlieg :P Can't wait to be there <3 Nog exact 1 maand! lYTTMAB xxxx

Muttie

Van <3te gefeliciteerd, lieverd!xxxxxx

Dirk en Jo Tol

Charon van harte gefelisiteerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van,nog even en dan kan je genieten van je ouders.Groetjes uit Brielle.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active