Sharon naar Australie

Aanmelding en begin van mijn speurtocht!

Hallo lieve bloglezers,

Ik zal weer eens even een update geven.

Na mijn inschrijving kreeg ik een hele papierwinkel om in te vullen. Daar ben ik toen ijverig mee aan de slag gegaan. Een heel persoonlijk profiel opstellen, een dear host family brief schrijven, medisch rapport bij de dokter halen, mijn VOG aanvragen, een fotoalbum maken, een filmpje maken, childcare referenties bij de juiste mensen vragen en dan ook nog karakterreferenties vragen bij mensen die mij kennen (familie mocht niet)

Dat was een hele hoop om te doen, maar is uiteindelijk helemaal gelukt. Het filmpje maken was wel hilarisch, 1000 bloopers verder en met dank aan de cameraman is het resultaat wel aardig. Maar dat mag jezelf bepalen: https://www.youtube.com/watch?v=uc6ZyAbNvmM&feature=youtu.be.

Nadat het hele pakket af was heb ik het opgestuurd en al snel kreeg ik bericht dat het in goede orde is ontvangen. Daarna zijn mijn referenties gecheckt (dat was goed) en mocht in bij het au pair bureau een interview doen om mijn niveau van de engelse taal te beoordelen. 7 april was dat gesprek en het verliep naar behoren. Ik mocht in het engels vertellen wie ik was, mijn sterke eigenschappen, waarom ik au pair wilde worden en waarom gezinnen mij moesten kiezen. Ik vind jezelf "verkopen" niet echt mijn ding, maar ik kletste me er goed doorheen. Hoewel mijn engels nog wel ruimte heeft voor improvement, was ik geslaagd en ben ik geaccepteerd voor het programma.

Mijn gegevens zijn toen opgestuurd en de zoektocht naar een host family kan beginnen. Inmiddels heb ik al behoorlijk wat matches. Dat verschilt van 1 kind tot en met 4 kinderen door heel Australie. Nu heb ik mijn zinnen gezet op Sydney, Brisbane of Cairns (dat ik ook nog kan duiken aan de oostkust), maar waren de eerste matches rondom Melbourne. Met een paar gezinnen nu contact gehad. 1tje werd niks, omdat ik niet eerder dan eind Augustus wil vertrekken (ze wilde een au pair vanaf juli). Een ander gezin uit Melbourne met 4 kinderen tussen 9 maanden en 9 jaar heb ik wat meer mee gemaild en vandaag ook een eerste Skype gesprek gehad. Dat gesprek was heel gezellig en het gezin lijkt me heel leuk. Maar ik heb ook een maximaal aantal kinderen in mijn hoofd en daar zitten zij er toch 1 boven. Toch het gesprek aangegaan, want je moet toch ergens beginnen. En ik heb haar beloofd vrijdag (zaterdag voor hun, gezien het tijdsverschil) meer te laten weten.

En aanstaande vrijdag staat alweer een tweede gesprek gepland met een jong gezin uit Sydney. Met 1 jongetje van 2,5 jaar en een baby opkomst. De moeder is in Augustus uitgerekend, dus dan komt er nog een ukke pukkie bij. En ze hebben ook nog een hond.

Hoe dat verloopt en de verder zoektocht zal ik binnenkort weer updaten :D

x

Reacties

Reacties

Kirsten

Gaaf filmpje Shar! Komt vast goed.
Leuk om te lezen hoe je al lekker bezig bent met je reis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active